  • Data: 2012-10-02 16:05:57
    Temat: Re: odkurzacz centralny - rury w wylewce
    Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 października 2012 15:20:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > na przełomie wieków. Moi dziadkowie rodzili się w latach ok. 1915-1930.
    >
    > Żyli: 70, 77, 77 i 88 lat. Sięgam też pamięcią do czwartego pokolenia.
    >
    > Prababcia żyła 93lata, zmarła na początku lat dziewięćdziesiątych, więc
    >
    > prawdopodobnie urodziła się w dziewiętnastym wieku. Jej mąż zmarł w latach
    >
    > siedemdziesiątych, więc żył pewnie ok. 70lat.
    >

    > Babcia mojej żony w wieku ok. 40lat zmarła na raka. Pozostali dziadkowie
    >
    > żony żyli długo, 60-80lat.
    >

    > Tak więc sięgając pamięcią do trzeciego i czwartego pokolenia, nie mogę
    >
    > stwierdzić, że ludzie wtedy żyli tak krótko jak opisujesz.

    Nie patrz kiedy się urodzili tylko kiedy umarli. Ci co się urodzili w dwudziestym
    wieku, Tak jak Twoja babcia to załapali się na socjalizm. Dobrze i do oporu jedzenie,
    bezpłatna służba zdrowia. Osiem godzin w pracy i płatne urlopy w ośrodkach
    wczasowych. To im przedłużyło życie. Teraz w Polsce przewidywany czas życia to ponad
    siedemdziesiąt lat,prawie dwa razy dłużej niż na przełomie XIX i XX wieku. Gdyby
    Twoja Babcia urodziła się w drugiej połowie dziewiętnastego wieku to jak by jej się
    udało przeżyć poród to by umarła jako czterdziesto dwu - czterdziesto pięcio latka.
    Urodziła by z sześcioro dzieci i to by ją jako organizm wyeksploatowało. Jako
    czterdziesto latka nie miała by zębów na przykład. Ta gadka o długowieczności w
    dawnej Polsce to takie pierdolenie głupków. Wtedy prawie cała ludność mieszkała na
    wsiach. Byli niewolnikami. Żarli takie gówno że dzisiaj nikt by tego do ust nie
    wziął.