  • 1. Data: 2012-09-28 13:27:29
    Temat: odkurzacz centralny - rury w wylewce
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    na mojej budowie dużo się dzieje. Mam plan aby do końca października zrobić
    wylewki. Przed wylewkami muszę zrobić odkurzacz centralny, wentylację
    mechaniczną i ogrzewanie podłogowe.

    Ale do rzeczy. Odkurzacz będę robił sam. Mam kilka wątpliwości:
    1. Czy rura odkurzacza (średnicy bodajże 5cm) może iść w wylewce? Na
    poddaszu będzie tylko 2cm styropianu (na więcej nie ma miejsca), więc rura
    częściowo byłaby umieszczona w warstwie wylewki.
    2. Gdzie kupić zestaw montażowy? Są zestawy na allegro, ale nie wiem czy
    jakościowo są odpowiednie. Zastanawiam się też czy wystarczy elementów z
    takiego zestawu. Jeśli nie, to trzeba byłoby znaleźć "na mieście" sklep z
    akcesoriami aby dokupić jedną złączkę czy kolanko... Jeśli zna ktoś taki
    sklep w Warszawie lub okolicach, to poproszę o namiary.
    3. Czy elementy zestawu są ze sobą kompatybilne? Będą pasować do dowolnego
    odkurzacza?
    4. Przewody przy rurach puszczać w peszlu? Chyba tak powinno się robić, ale
    na wielu zdjęciach u innych nie widziałem żadnego peszla... Może dlatego, że
    przewód idzie w warstwie styropianu, a nie w wylewce.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-09-28 13:33:52
    Temat: Re: odkurzacz centralny - rury w wylewce
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k441j1$dsj$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > poddaszu będzie tylko 2cm styropianu (na więcej nie ma miejsca), więc rura
    > częściowo byłaby umieszczona w warstwie wylewki.

    Ja bym unikal takiego rozwiazania i jeszcze piszesz cos o ogrzewaiu
    podlogowym.
    Ja rozprowadzilem rury w warstwie ocieplenia, pod podlogowka. Dwa piony na
    gore w scianie przez strop (wczesniej przemyslane) i nie ma problemu z
    cienkim styropianem na gorze.

> [...]
    > akcesoriami aby dokupić jedną złączkę czy kolanko... Jeśli zna ktoś taki
    > sklep w Warszawie lub okolicach, to poproszę o namiary.

    Zdecydowanie lepiej wszystko robic sprzetem od jednego dostawcy. Pozniej
    gniazda do ramek nie beda pasowac. Odpusc sobie Allegro, bo skad masz
    wiedziec ile czego Ci pojdzie.

    > 3. Czy elementy zestawu są ze sobą kompatybilne? Będą pasować do dowolnego
    > odkurzacza?

    Do odkurzacza tak, ale gniazd byle jakich nie zalozysz.

    > 4. Przewody przy rurach puszczać w peszlu? Chyba tak powinno się robić,
    > ale na wielu zdjęciach u innych nie widziałem żadnego peszla... Może
    > dlatego, że przewód idzie w warstwie styropianu, a nie w wylewce.

    Jak dasz w tyropianie to nic Cie wiecej nie obchodzi.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-09-28 15:02:35
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > 1. Czy rura odkurzacza (średnicy bodajże 5cm) może iść w wylewce?

    iść może... jak dobrze zrobisz, rurze to obojętne... tylko co wylewka na to?
    5cm schowasz tylko w bardzo grubej wylewce

    > Na poddaszu będzie tylko 2cm styropianu (na więcej nie ma miejsca), więc
    > rura częściowo byłaby umieszczona w warstwie wylewki.

    nie robiłbym tak
    pomyśl nad innym rozprowadzeniem rur
    może w ścianach
    pod sufitem piętro niżej
    zejście z góry ("z nad jętek")
    przez wentylację

    albo podnieś ten styropian...
    styro tez na czymś leży.... może schowasz rury w stropie przed wylaniem?

    > Gdzie kupić zestaw montażowy?

    nie reklamuje, tylko mowie co ja kupilem:
    w poznaniu jest firma która sprzedaje odkurzacze Dysan albo Disan...
    w kompletnych zestawach do samodzielnego montażu
    dokupienie pojedynczych komponentów u nich też jest (było - dawno nie
    kupowałem nic) b. proste.

    mój wieloletni Dy/isan pracuje cały czas niezawodnie, mimo ze pomagał mi
    przy wielu remontach i nie ma łatwego życia (kominek, sierściuchy,
    piaskownica kolo domu, remonty)
    a jak widzę jaki chłam się teraz montuje (znajomi kupili to co
    najpopularniejsze - celowo nie podam nazwy, bo nie o to chodzi)
    to sobie myślę, że ta branża też zeszła na psy i się ludziom kit masowo
    wciska

    > Czy elementy zestawu są ze sobą kompatybilne? Będą pasować do dowolnego
    > odkurzacza?

    nie... jest kilka standardów, które obawiają się na styku wąż-gniazdko w
    ścianie... musisz coś wybrać...

    > 4. Przewody przy rurach puszczać w peszlu?

    nie ma takiej konieczności. ja przypiąłem go gęsto trytytkami do samej rury
    ale zalecam Ci zrobić jedno odstępstwo od tego co sugerują instalatorzy
    - pociągnij osobny kabelek od każdego gniazdka/punktu do małej skrzynki
    rozdzielczej kolo samej jednostki centralnej
    zużyjesz troszkę więcej kabla ale w razie potrzeby łatwiej znajdziesz źródło
    usterki

    peszla możesz użyć we fragmentach, gdzie kabel przechodzi np. przez wylewkę
    albo strop (ja u siebie nawet tego nie robiłem)

  • 4. Data: 2012-09-28 15:11:07
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 28 września 2012 13:28:06 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    >
    > na wielu zdjęciach u innych nie widziałem żadnego peszla... Może dlatego, że
    >
    > przewód idzie w warstwie styropianu, a nie w wylewce.

    masz jakiś myk na czyszczenie zabetonowanych rur od odkurzacza czy jak syf się w nich
    zbierze i zacznie capić to zaciągniesz odkurzaczem beton i po sprawie.

  • 5. Data: 2012-09-28 15:33:18
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > iść może... jak dobrze zrobisz, rurze to obojętne... tylko co wylewka na
    > to?
    > 5cm schowasz tylko w bardzo grubej wylewce

    Rura leżałaby na stropie, więc byłaby częściowo w styropianie (2cm) i
    częściowo w wylewce (3cm). Wylewkę planuję 5cm więc jeszcze 2cm wylewki
    byłoby ponad rurą.

    > nie robiłbym tak
    > pomyśl nad innym rozprowadzeniem rur
    > może w ścianach
    > pod sufitem piętro niżej
    > zejście z góry ("z nad jętek")
    > przez wentylację
    >
    > albo podnieś ten styropian...
    > styro tez na czymś leży.... może schowasz rury w stropie przed wylaniem?

    Strop już dawno wylany. Tynki też zrobione. Mogłem wcześniej o tym
    pomyśleć...

  • 6. Data: 2012-09-28 16:10:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > masz jakiś myk na czyszczenie zabetonowanych rur od odkurzacza czy
    > jak syf się w nich zbierze i zacznie capić to zaciągniesz odkurzaczem
    > beton i po sprawie.

    można zrobić z węża gumowego...

  • 7. Data: 2012-09-28 22:40:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > można zrobić z węża gumowego...

    Buhahaha

    TK

  • 8. Data: 2012-09-29 00:26:59
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 28 września 2012 22:42:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Buhahaha
    >

    > TK

    Co Cie tak cieszy ofiaro pękniętego zaślepionego z jednej strony cienkościennego węża
    lateksowego?

  • 9. Data: 2012-09-29 03:47:27
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:k441j1$dsj$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > na mojej budowie dużo się dzieje. Mam plan aby do końca października
    > zrobić wylewki. Przed wylewkami muszę zrobić odkurzacz centralny,
    > wentylację mechaniczną i ogrzewanie podłogowe.

    Odpuść odkurzacz centralny. odkurzacze zwykłe są poniżej 100PLN. Kup sobie
    5. Posrtaw jeden na każdym piętrze, w piwnicy i na strychu i jeden schowaj
    jako zapasowy. Są tak samo dobre jak drogie i tak samo dobre jak odkurzacze
    centralne.

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=odk
    urzacz&order=p&offer_type=1&price_from=50&price_to=&
    postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcode=&city
    =&listing_sel=2&listing_interval=7&change_view=Poka%
    C5%BC%C2%A0%3E

    Nawet taniej kupisz workowy czy bezworkowy, taniej niż 100. Kupiłem taki do
    garażu. Niczym nie ustepuje Samsungowi za 1000PLN

  • 10. Data: 2012-09-29 09:49:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu piątek, 28 września 2012 22:42:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Co Cie tak cieszy ofiaro pękniętego zaślepionego z jednej strony
    >cienkościennego węża lateksowego?

    Ty pisales cos o wrodzonej kulturze?

    TK