    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odporność okien na żółkniecie - Gealan
    Date: Sun, 25 Jan 2009 21:46:09 +0100

    Użytkownik "Andrzej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7780.000000b7.497c9346@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    > zamierzam kupić białe okna do swojego domu. Jeden ze sprzedawców
    > powiedział mi,
    > ze profile w których wykorzystywany jest plastik z recyklingu szybko stają
    > się
    > żółte. Ile może być w ty prawdy? Interesuje mnie to, bo mam jedna
    > atrakcyjną
    > wycenę z firmy Oknores która wykorzystuje profile Gealan S 8000 IQ a
    > właśnie
    > Gealan podobno wykorzystuje plastik z recyklingu. Cena okien jest
    > atrakcyjna a
> [...]

    Mam wszystkie okna (na cztery strony świata, a więc narażonych na różną
    insolację) z białych profili Gelana, wstawiane przed 8 laty. Nie zauważyłem
    efektu żółknięcia ram. Być może, gdybym do nich przyłożył nowiutki profil
    jakaś różnica byłaby zauważalna. Na Gelana zdecydowałem się również ze
    względu na ich atrakcyjność cenową.