    From: Piotr <s...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Fri, 23 Oct 2009 10:42:26 -0700 (PDT)
    <a...@l...googlegroups.com>
    <hbrqd2$50b$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <f...@o...googlegroups.com>
    <hbsbat$g0c$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@g...googlegroups.com>
    <hbsj2o$d8f$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    On 23 Paź, 17:43, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty piszesz o blokach, a ja o posesjach. W blokach sa ciecie, w domkach
    > czasem starowinki na rentach.

    W blokach nie ma cieci. W blokach wynajmuje się najczęściej firmy.
    Starowinki mogą zrobić to samo.

    > No to dawaj, niech będzie grafik i kolejnośc odśniezania. Jak wszyscy, to
    > wszyscy.

    W tej chwili w odśnieżaniu nie partycypują tylko ci mieszkańcy, przy
    domach których nie ma chodnika. Cała reszta, tak czy inaczej, odśnieża
    albo płaci firmom. Więc rozumiem, że chodzi Ci o wciągnięcie właśnie
    taj grupy, tak? Bo WSZYSCY inni partycypują. W miastach, zwłaszcza
    dużych, jest to absolutnie przeważająca większość, bo chodniki są
    prawie wszędzie. Czyli każdy jakoś uczestniczy w odśnieżaniu.

    > Mam prawo miec inne zdanie. I korzystam z tego prawa.

    Oczywiście, że masz prawo mieć inne zdanie. Nawet wbrew rozsądkowi.
    Jestem ostatnim, który chciałby pozbawiać Cię tego prawa, naprawdę.

    > Może warto poszukać firmy, która zrobi to samo za 100?

    Czyli jednak uporczywie sądzisz, że da się wykonać pewną pracę za zero
    złotych. I kupić dwie bułki za cenę jednej. Ech... zazdroszczę Ci
    tego...
    A do dwóch wymienionych w tej dyskusji wcześniej genialnych pomysłów
    na odśnieżanie (odśnieżanie przez wpisanie do obowiązków i odśnieżanie
    przez zastępy bezrobotnych) dopisuję Twój, czyli odśnieżanie poprzez
    szukanie firmy.

    > WEź pod uwagę sytuacje samotnej babcinki na rencie, ktora ma posesje na rogu
    > dwóch ulic. I zapytaj jej, czy stac ja na młodego z łopatą. Ty masz przed
    > oczami tylko kilkusetosobowy blok, i ciecia ze spółdzielni - maja inne
    > mozliwosci niz babcinki.
    A Ty masz przed oczami tylko domy jednorodzinne. Posesje to także
    wieżowce, bloki, kościoły, stacje benzynowe, hipermarkety, fabryki -
    przed nimi też są chodniki i wszyscy ci właściciele tak czy inaczej
    muszą sobie radzić z odśnieżaniem. Chcesz, żeby z Twoich podatków
    odśnieżano kilkaset metrów chodnika przed jakąś fabryką albo
    hipermarketem? I z podatków tej starowinki?
    Dlaczego starowinka nie miałaby wynająć firmy, która będzie za nią
    odśnieżać? Jeśli jej nie stać, to jak będzie ją stać na zapłacenie
    podatku podwyższonego o koszt odśnieżania? Aha, zapomniałem, to
    przecież da się zrobić za 0 złotych, jeśli tylko dobrze poszukać :)

    Piotr