  • Data: 2011-11-10 10:09:46
    Temat: Re: ogromny sukces rządu Tuska!!
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-10 10:46, rrr pisze:
    > Akurat nie, poza tym jaką robi różnicę kto jest właścicielem kapitału,
    > jeśli myśli w kategoriach rynkowych, a nie narodowych czy rasowych ?
    > Chodziło mi raczej o sytuację masy robotniczej. Tego piewcy JKM nie
    > widzą i nie wspominają.

    No ale o co chodzi? O jaką sytuację?
    W tamtych czasach do Łodzi jechali wszyscy bo tam była praca. Nikt ich
    tam na siłę nie sprowadzał.
    Tak jak w Chinach czy też w czasach europejskiego boomu gosp. - praca
    ponad siły ale z totalnej biedy nie da wyjść inaczej! Dziś Chiny stają
    się potęgą.
    Pracowały dzieci w bardzo ciężkich warunkach ale alternatywą była śmierć
    z głodu.

    > Tak, ja zaś polecam uwadze jego dokonania w krajach biednych. Jakoś się
    > nie sprawdziły - a raczej sprawdziły się jedynie dla bardzo wąskiej
    > grupy posiadaczy.

    Masz na myśli Niemcy po wojnie? Wzorcowy przykład wprowadzenia ekonomii
    wolnego rynku. Ssanie na tamtejszym ówczesnym rynku pracy było
    przeogromne. Prześledź jaki związek z austriacką myślą ekonomiczną miał
    niejaki Erhardt - minister gosp. niemiec po wojnie - twórca cudu
    gospodarczego niemiec.

    To samo w USA przed rokiem 1913 i poźniej też. Mises, Rotbardt...
    Prześledź w którym momencie rozkwitały te kraje i co było tego przyczyną.
    Bynajmniej nie była to ideologia lewackiej ekonomii. I przeciez nie
    mówię o biednych dziś krajach.

    20 lat temu Wilczek z Rakowskim zrobili świetną robotę i nasz kraj
    rozwijał się wtedy w błyskawicznym tempie. Jak myślisz dlaczego
    zaproszono wtedy Friedmana do Polski?

    Lewacką ekonomię mamy dziś - związki zawodowe, socjale, przerost
    biurokracji, przymusowe ubezpieczenia, podatek dochodowy i równia
    pochyła ku bankructwu. Zwłaszcza dziś widać to jak na dłoni -
    Portugalia, Grecja, Włochy.

    Jak tylko kryzys zagląda krajom w oczy to wszyscy jak jeden mąż mówią o
    daleko idących planach oszczędnościowych czyli kropka w kropkę to samo o
    czym w PL od lat mówi Korwin-Mikke - to jest groteskowe wręcz.

    Na Węgrzech znalazł się taki Viktor Orbán - i Węgrzy mają ogromne
    szczęscie, że go mają.
    My mamy Tuska i Boniego i ich ideoologię socjalistyczną. Precz z
    socjalizmem!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info