  • Data: 2012-01-22 10:25:55
    Temat: Re: ogrzewanie gazowa z butli - czy ktoś ma?
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jfggi4$3ec$1@inews.gazeta.pl...

    > nie chodzi mi o zbudowanie samoróbki podajnika - chodzi o to żeby piec
    > który
    > kupie dał się rozebrać na części bo w całości nie zdołam go wstawić do
    > piwnicy
    >
    > jaki masz piec mozesz podac markę i ile lat to funkcjonuje? czym palisz ?

    Chodzi Ci o piec czy kocioł?
    Bo to jest duża różnica:
    Piec - ogrzewa powietrze i nie ma w nim wody.
    Kocioł - ogrzewa wodę, która się znajduje w płaszczu wodnym i dalej jest
    transportowana do grzejników.
    Jeżeli chodzi o kotły z podajnikiem retortowym to wszystkie są rozbieralne.
    Dzielą się na 3 części tj. kocioł, retortę z podajnikiem oraz zasobnik.
    Pamiętaj, że w piwnicy musisz mieć trochę wolnego miejsca ok. 1-1,5m od
    strony zasobnika, bo nie będziesz mógł wyjąć ślimaka w razie jego żużycia
    lub awarii bez rozmontowywania całego zestawu, a i wsadzenie retorty wymaga
    też ok. 1m luzu.