  • Data: 2010-10-31 03:30:30
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-31 02:15, kogutek pisze:

> [...]
    > podnieść temperaturę wody. Nie będę się zastanawiał czy to ma sens. Tak kilka
    > osób napisało. Przy podniesieniu temperatury wody oczywiście przez izolację pod
    > instalacją przejdzie więcej ciepła. I teraz pytanie co się z tym ciepłem stanie.
    > Nie zniknie bo było by to niezgodne z obowiązującą fizyką, w niej nic nie ginie.
    > Coś ugrzeje. Co to może być? Chyba tylko piasek albo beton pod izolacją. Czy
    > ciepło może tak sobie wyparować z piasku albo betonu. Nie może. Muszą być jakieś
    > dodatkowe czynniki żeby go ubyło. Ciepło to nie woda i nie wsiąka. Chce unosić

    Sadzisz straszne bzdety. Cieplo moze przenosic sie trzema glownymi
    drogami - przez przewodzenie, promieniowanie i konwekcje. I tylko
    ostatnia z tych drog uzaleznia kierunek tego przenoszenia od grawitacji.
    W przypadku gruntu pod izolacja wylewki konwekcja raczej nie wchodzi w
    gre. Cieplo bedzie sie rozpraszalo w gruncie glownie przez przewodzenie.

> [...]
    > wylewką. Ani że nie jest to dom postawiony jak kiosk Ruchu na kilku cegłach.
    > Tylko ma normalny fundament. Jest jeden myk w Twoim rozumowaniu. Żeby zwiększyć
    > ilość ciepła bo na podłodze jest materiał izolacyjny ( drewno) to można również
    > zwiększyć ilość rurek w podłodze w stosunku do ilości przy ceramice i obniżyć
    > temperaturę wody. Wtedy różnica temperatur przed izolacją będzie taka sama jak
    > przy podłodze z płytkami. W temacie ktoś błędnie założył że w przypadku drewna
    > należy podnieść temperaturę. A wystarczy większa powierzchnia wymiennika przy

    Czyli nalezy rozumiec, ze zalecasz frezowanie parkietu w rowki zeby
    zwiekszyc powierzchnie wymiany miedzy parkietem a powietrzem ?
    Masz racje, to daloby pewien efekt.

    > W takiej sytuacji wszystkie domniemania że zużyje się
    > więcej gazu biorą w łeb. Coś co w temacie nazwane jest stratami w efekcie jest
    > magazynowane pod izolacją.

    To cieplo to tam sie magazynuje samo w pudelkach czy w formie brykieta moze?

    Marek