  • Data: 2010-10-31 16:57:52
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-31 05:06, nacocito pisze:

    > Tak czytam co piszesz i ciekawi mnie Twoja odpowiedź na pytanie odnośnie
    > ogrzewania podłogowego na piętrze.
    >
    > Czy i gdzie powstaną straty jeśli mamy podłogówkę zrobioną na stropie w
    > domu piętrowym i przykrytą deską?
    Starty powstaną zawsze. To wymaganie termodynamiki i jak to ktoś mądry
    powiedział: "... praw fizyki Pan nie zmienisz ..."
    Inaczej sprawność układu nie może wynosić 100%

    > Czy te straty też będą większe niż gdybyśmy przykryli tę podłogę gresem
    > czy innym kamieniem?
    W tych rurkach woda co w nich przenosi ciepło, traci ciepło na dwa sposoby:
    - oddaje tak jak chcemy tj w podłogówce podgrzewa nam pomieszczenie
    - traci w inny sposób, czy to przy transporcie, czy też w inny sposób
    (np ten grunt pod styropianem)
    Nam chodzi to, aby to pierwsze było jak największe (bo tak ogrzewamy
    pomieszczenie) , a to drugie jak najmniejsze to tracimy w tzw cholerę.
    Jak dasz kamory na podłogę to będzie pierwsza strata spora i będzie OK.

    > Dla ułatwienia dodam ze pater i pietro należą też do nas a kocioł
    > kondensacyjny z armaturą zamontowany jest też na piętrze. Grzejemy górę
    > i dół tyle, że dół tradycyjnymi kaloryferami.

    BR
    Igus'