    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Date: Sun, 10 Apr 2011 22:20:22 +0200

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:inqfee$cmf$1@news.onet.pl...
    > Wykład dla troli
    >
    > Uwzględniając oporność przewodzenia ciepła w pomieszczeniu, wynoszącą
    > średnio ok. 0,17 m2K/W (strata 6,8 st. C)

    To nie strata a powrot do kotla. Warto by uwzglednic zapotrzebowanie domu na
    cieplo, bo akurat moze byc OK a tego niestety nie uwzgledniles.

    > łatwo obliczyć, że po ułożeniu na ogrzewaniu podłogowym dębowej klepki
    > parkietowej grubości 22 mm ogólna strata ciepła wyniesie 11,2 st. C, co
    > oznacza konieczność rozgrzania jastrychu do 31,2 st. C w celu utrzymania w
    > pomieszczeniu temperatury 20 st. C.

    I co stopi sie? Co innego temp. zasilania a co innego temp. podlogi. Skoro
    jak piszesz jastrych trzeba rozgrzac bardziej a opor cieplny powoduje strate
    (??) to oczywiste jest, ze podloga nie osiagnie temp. jaka podajesz i dalej
    moze skutecznie grzac.

    > Wykorzystanie zaś dębowej mozaiki o grubości 8 mm (oporność przewodzenia
    > ciepła 0,040 m2K/W) wymaga rozgrzania jastrychu jedynie do 28,4 st. C. Jak
    > widać wybór grubszych elementów niż 15 mm obniży skuteczność ogrzewania, a
    > tym samym podniesie koszty.

    Dla czego podniesie koszty to ja kompletnie nie rozumiem. Poza tym ameryki
    to nie odkryles bo piszesz oczywiste rzeczy ktore znamy tu od lat. Przy
    okazji poczytaj archiwum. A co do tych 8mm to jakis dyskomfort dla Ciebie?
    Wiadome jest, ze klejenie parkietu 22mm moze byc problemem w bardziej
    energochlonnym domu.

    > Do drewna nie zaliczam "imitacji" jak barlinek.
    > Jak ktos kładzie na to dywan to albo lubi 15stopni w domu albo rozgrzewa
    > beton do 50 stopnii tak czy siak jest niezłym kretynem

    Napisz jeszcze, ze nie moze posadzki wykanczac sobie 10 centymetrowym
    styropianem jak dywan grubosci 5cm lezy u Ciebie od sciany do sciany. To Ci
    dopiero parkiet potrzebny.

    Pozdro.. TK