    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Date: Wed, 26 Sep 2012 09:56:08 +0200

    news:k3svkq$in2$1@usenet.news.interia.pl...
    > Grzyb, plesn?
    > Bez przesady. Nie wiem jaki jest sens ukladania rurek pod szafkami, skoro
    > one i tak grzac nie beda. Pod wanna? po co to komu?
    > Ukladaj rurki w miejscu zakonczenia pewnych przedmiotow typu wanna, szafki
    > w kuchni, ale po co pod? Niby mozna, tylko po co?

    Też tak sądzę. Jeśliby byłyby same grzejniki (bez podłogówki), to przecież w
    miejscach pod szafkami nic by nie grzało i temperatura byłaby tam taka sama
    jak przy podłogówce bez ułożonych rur tamże. I grzyba raczej w takim
    przypadku nie ma...

    > To moga byc wymagania samego kotla. jezeli kondensacyjny to zapewne rura
    > spalinowa bedzie z rura czerpna, zasilajaca kociol, tzw. komin
    > koncentryczny. Wiec nie chodzi wylacznie o spaliny ale takze o powietrze
    > potrzebne do spalania. Pomysl nad kominem przez sciane, to najtansze
    > rozwiazanie. Komin w kominie w zaleznosci od dlugosci to pewnie z dwa
    > tysie. Przez sciane jakies piec stow.

    Ale ja mam już komin koncentryczny. W środku idzie rura z kamionki (do
    odprowadzania spalin) a na zawnątrz tej rury jest pusta przestrzeń do
    zasysania powietrza. Zewnętrzną warstwą komina jest pustak z
    keramzytobetonu.

    Najlepiej było jednak wcale tego komina nie robić i faktycznie wypuszczać
    spaliny przez ścianę.

    > Czy ja wiem? Wszystko zalezy od wielkosci grzejnika i strat pomieszczen.

    Ale jest w ogóle sens ustawiać kocioł kondensacyjny aby pracował na wysoką
    temperaturę (70 stopni)?

    > Bardziej powinna Cie martwic ta rura przy bramie. Garaz sam w sobie
    > ogrzewany nie musi byc, bo i po co jezeli nie zamierzasz tam nic robic w
    > zime, wiec ogrzewanie tylko dla Twoje komfortu i nic wiecej. Natomiast
    > Twoja rura wodociagowa moze tam zwyczajnie zamarzac. Wogole kiepski pomysl
    > z tym usytuowaniem.

    Wodociągi chciały aby rura wychodziła tuż za pierwszą ścianą zewnętrzną. Ja
    i tak nieco się odsunąłem (na ok. 40cm). A garaż był jedynym sensownym
    pomieszczeniem gdzie można było wejść z wodą.

    Sądzę jednak, że to nie jest wielki problem. Zrobię szafkę, porządnie ją
    ocieplę i być może dodatkowo dam jakiś element grzejny.

    Mimo wszystko jednak wolałbym aby temperatura w garażu nigdy nie spadła
    poniżej zera.