  • Data: 2012-09-27 18:33:24
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Od: janusz_k <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 25 września 2012 18:30:06 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Witam,
    >

    > spotkałem się z hydraulikiem, podobno świetnym (i drogim). Rozmawialiśmy o
    >
    > ogrzewaniu podłogowym. Przyznam, że zaskoczył mnie w kilku sprawach.
    >

    > 1. Hydraulik chce układać rurki ogrzewania na całości podłogi, również pod
    >
    > szafkami kuchennymi, pod wanną, prysznicem itd. Nie tak gęsto jak na
    >
    > otwartej podłodze, ale jednak trzeba dać rurki, bo w przeciwnym razie pojawi
    >
    > się tam grzyb, pleśń, wilgoć itp.
    Bzdury opowiada, tak jak ci już pisali, w kuchni daje się tylko na środku poza
    szafkami, omija się także wanny, brodziki, stelaże wc, szafy zabudowane.

    > 2. W komin systemowy (Plewa Uni-las) chce włożyć rurę stalową lub plastikową
    >
    > fi60-80 do odprowadzania spalin z kotła gazowego kondensacyjnego. Sądziłem,
    >
    > że mój komin nie wymaga żadnych dodatkowych rur...
    Dobrze myślałeś :)

    > 3. W całości domu planuję podłogówkę, ale jednak dodatkowo chcę dać 4
    >
    > kaloryfery na cały dom (w tym dwa drabinkowe do łazienek). Mój hydraulik
    >
    > proponuje aby wszystkie kaloryfery zasilić wodą z podłogówki. Wtedy kocioł
    >
    > będzie pracował najwydajniej (na niskiej temperaturze).
    Teoretycznie dobrze bo masz tańszą instalację bez mieszacza, ale praktycznie
    to te grzejniki nie będą ci grzały, jedynie w dni największego mrozu.
    Lepiej kupić elektryczne drabinki i włączać wg potrzeby.
    Jeżeli będą potrzebne grzejniki do grzania to niestety potrzebny jest mieszacz
    i dodatkowa pompa. Wtedy grzejniki podłączasz bezpośrednio do pieca.

    > 4. Garaż planowałem nieogrzewany (jest w bryle domu, ocieplenie z zewnątrz
    >
    > 15cm styropianu), ale hydraulik twierdzi, że kaloryfer w garażu to
    >
    > konieczność, bo mróz na pewno wejdzie i uszkodzi rury. Rurę wodociągową
    Więcej cię będzie kosztowało grzanie tego garażu niż warty jest prąd do kabla
    grzejnego którym owijasz rurę na to trochę izolacji z wełny i prosty czujnik
    temp który <0 włącza kabel.