  • Data: 2013-09-23 09:33:21
    Temat: Re: okap kuchenny
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-22 23:39, gary pisze:
    > Witam
    > Czeka mnie poważny remont kuchni z wymiana wyposażenia.
    Dom, czy blok? Jeżeli dom, to można sporo zdziałać.

    > Powstał w związku z tym taki pomysł
    > Okap podszafkowy (teleskopowy) pozbawiony wentylatora, podłączony do
    > dedykowanego pionu wentylacyjnego, na kominie zamontowany wentylator
    > wyciągowy np Dospel
    Niezły pomysł. Też tak miałem, ale dlaczego Dospel?
    Zobacz to:
    http://www.zawex.pl/?p=p_42&sName=dachowe-wds

    > Hałas wentylatora powinien być mniejszy niż z wentylatora zamontowanego
    > nad płytą gazową.
    I tak będzie, a przy wentylatorze dachowym może byc zupełnie cicho.
    > czy to ma szansę dać sensowną siłę ciągu ? (opory w kanale kominowym z
    > cegły)
    Przy małym Dospelu zamontowanym w kanale będzie dość słabo ciągnąć.
    Dlatego proponuję dachowy.
    Jeżeli zdecydujesz się na wentylator w kanale, to zrób łatwe dojście, bo
    co 1-2 lata trzeba go wyjąć do gruntownego czyszczenia. Wentylator
    dachowy ma budowę promieniową i tam silnik pracuje w czystym powietrzu,
    a jedynie trochę się brudzi wirnik.
    Jacek