  • Data: 2013-09-22 23:39:35
    Temat: okap kuchenny
    Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Czeka mnie poważny remont kuchni z wymiana wyposażenia.
    Zastanawiam się nad wyborem nowego okapu kuchennego (płyta gazowa)
    Stara Amica jakoś dawała rade ale była strasznie głośna.
    Próbowałem różne nowe modele w marketach gdzie akurat były podłączone do
    prądu i stwierdzam że nic w tej materii się nie zmieniło.

    Powstał w związku z tym taki pomysł
    Okap podszafkowy (teleskopowy) pozbawiony wentylatora, podłączony do
    dedykowanego pionu wentylacyjnego, na kominie zamontowany wentylator
    wyciągowy np Dospel sterowany z kuchni.

    Hałas wentylatora powinien być mniejszy niż z wentylatora zamontowanego
    nad płytą gazową.

    długość przewodu kominowego to jakieś 4 metry + 1.5 metra rury spiro do
    okapu.
    czy to ma szansę dać sensowną siłę ciągu ? (opory w kanale kominowym z
    cegły)