  • Data: 2011-10-06 18:10:33
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > 86m2! jak wszyscy sie cieszą z 6.2m2?
    > Z takiej powierzchni, to można zaszaleć, ale z nowu tylko w słoneczne
    > dni. przyjdzie zima z deszczem i masz w domu lodówkę.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS akurat dzisiaj się zastanawiałem czy solarami można by napędzać
    > turbinę która by kręciła prądnicą....

    jasne że można. Tak działa część elektrowni opalanych słońcem. W `warunkach
    krajowych należało by użyć niskowrzącej cieczy. Na Discovery pokazywali taką
    elektrownię. Na pustyni w USA jest postawiona. Kolektory mają bardzo małą
    sprawność, dużo niższą niż takie domowe. Ale się opłaca bo ciepło jest darmo.
    W Polsce będzie to chyba nie opłacalne. W Hiszpanii i Francji są też
    elektrownie na słońce, działają trochę inaczej niż amerykańska. Ponoć istnieje
    projekt zbudowania ogromnej elektrowni słonecznej w Afryce. Tylko najpierw
    trzeba by Arabów powystrzelać.