  • Data: 2011-10-07 00:13:29
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 6, 3:29 pm, "Budy " <b...@g...pl> wrote:
    > licze, licze, licze....
    > Powa nie sie przymierzam do budowy solar w wielkogabarytowych dlatego takie
    > symulacje i obliczenia robie.
    > Gdybym da 86m2 kolektora w asnej produkcji, akumulator cieplny wodny
    > 6700itr w i zbiornik na CWU 1000litr w (koszt tego pixoko 18000z )
    > zu ywa bym:
    > 4208kWh na CO i 3463kWh na CWU, cznie 7671kwh
    >
    > Grzejac pr dem w II taryfie: koszt roczny: 3068z + inwestycja 18000z .
    > (koszty po 10latach: 48680z )
    > Grzejac gazem: 2097z +solar 18000+przy acze gazu 10000 (koszty po 10latach:
> [...]
    Wraz z wzrostem powierzchni solarow w stosunku do kosztow zbiornika
    oplaca sie coraz bardziej.
    Domorobne solary moga miec bardzo slaba wydajnosc w zime.
    Ale jakby sie postarac i np zrobic je z luster nierdzewnych
    parabolicznych w postaci dlugich solarow tylko podnoszonych aby
    sledzily slonce to moze nie byc tak zle.

    Liczac realnie:
    w zimie nie zasypane sniegiem solary dadza jakies 150-200W z 1m2.
    Przy tych twoich 80m2 i 8h dziennie (zima) mamy 96kWh uzysku.
    Szacujac ze masz dom o powierzchni scian i dachu 400m2 i wspolczynniku
    przenikalnosci cieplnej w okolicy 0,3 (http://www.styropiany.pl/
    index.cgi?oper=1&kod=zycie)
    daje to dzienne zapotrzebowanie na energie (liczmy 30 stopni roznicy
    temperatur)
    86kWh.

    Czyli na styk.
    Ale nie jestem pewien czy uda sie te 200W z m2 solara dostac.
    Moze sie okazac ze i tak sie czyms bedziesz musial dogrzac jak nie
    bedzie dnia slonecznego albo zasypie sniegiem.