    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Date: Fri, 7 Oct 2011 13:39:56 +0200

    news:j6mn20$cbk$1@inews.gazeta.pl...

    > sprawdziłem, przyjąłem cene ze m3 gazu jako 2,4zł. Koryguję cenami
    > ostatniego rachunku: 15268kwh gazu GZ-50 to 1739m3 (sprawnosc 80%,
    > 39,5MJ/m3) to wychodzi 3805zł, faktycznie troche mniej niz liczyłem.
    > Kondensacyjny poprawi wynik, ale zwiekszy cene inwestycji, to musze
    > policzyć jeszcze.

    Eee tam. Teraz używam Vaillanta atmosferycznego który kupiłem za 3400zł ze
    sterownikiem pokojowym. Pół roku później żałowałem gdyż za 400zł więcej
    miałbym ten sam kocioł w wersji kondensacyjnej. Więc 400zł to nie majątek.

    > Policzyłem dokładniej długosc, mam 70m co ma mnie kosztować 6665zł +
    > oczywiscie projekt, piec i instalacja wewnętrzna. Dycha wyjdzie.

    No to nie wiem. Sprawdź ile tego to przyłącze a ile to gazociąg. Oczywiście
    wszystko to, co jest już na twojej posesji, nie może być gazociągiem, chyba
    że planują dalszą rozbudowę do następnych domów z twojej posesji. U mnie tak
    było i dlatego zażyczyłem sobie dodatkowo aby gazociąg szedł wzdłuż
    ogrodzenia.
    Co tu duzo mówić. Ogólnie wtedy podłączane były dwa domy, mój i sąsiadki.
    Od istniejącego gazociągu do sąsiadki było 650m, a do mnie kolejne 250m.
    Sąsiadka zapłaciła coś około 3tys zł a ja około 25000zł. Po pewnym czasie do
    istniejącej nitki przyłączyły się dwa domu a trzeci został przyłączony przez
    rozbudowanie gazociągu przyłączyli go po prostu do rury na mojej działce.

    > razem z piecem????????? no co ty....

    Eee nieeee... Kocioł kosztował 3400zł a wkład kominowy z nierdzewki coś
    około 1300-1400zł wtedy.

    > pochylenie mam 45stopni, wszystko moge zmienić ale nie to :-)

    No to z takim kątem przy dużej powierzchni przewymiarowanie powierzchni
    10krotnie to potężne problemy z odbiorem nadwyżki ciepła w lecie i marne
    efekty od jesieni do wiosny.
    Ja mam 50stopni nachylenie i już zastanawiam się czy nie postawić jeszcze
    bardziej na baczność kolektory i zarazem dołożyć dodatkowe 2-3 kolejne
    płaskie. Wszystko przez to, że widzę iż grzanie podłogi kolektorami naprawdę
    ma sens. Lepiej wykorzystujesz charakterystykę kolektora.

    Marek

    Marek