  • Data: 2011-10-12 07:58:50
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j73fmt$5iu$1@news.onet.pl...

    > U Ciebie swieci slonce a u mnie nie i kto ma racje?

    Racja jest po połowie.

    > Obaj mamy racje z tym, ze ja nie bede stawial pionowo kolektorow. Patrzac
    > na mapy naslonecznienia u Ciebie slonca jest mniej jak u mnie, wiec gdzies
    > to w roku zgubisz.

    Wolę więcej dni słonecznych w styczniu i lutym niż dzien po dniu w lecie. To
    jest lepsze. Chyba wiesz o czym piszę...
    A wiesz, że kiedyś na początku zanim jeszcze kolektory moje w sklepie leżały
    patrzyłem ostro i analizowałem różne mapy i statystyki.
    Trochę byłem zawiedzony że to nie u mnie te maksima ale od czasu kiedy
    kolektory są u mnie to już mnie to nie rajcuje.
    Po prostu cieszę się że niemal co roku w kwietniu wyłączam piec gazowy a
    przypominam sobie o nim dopiero na jesień. Owszem zdarza się jest takich 5-8
    dni że muszę włączyć gdy chmury ciężkie dzień po dniu zalegają ale to nie
    tragedia.
    W tamtym roku dokładnie 1 kwietnia go wyłączyłem ale dość wcześniej niż
    zazwyczaj musiałem przepalać bo wrzesień był zimny. Potem się trochę
    poprawiło. Grudzień był dość mroźny ale za to słoneczny. Styczeń i luty tego
    roku to całe tygodnie mrozu ale za to w pełni słoneczne dni. W tym roku
    jakoś pod koniec kwietnia wyłączyłem ale za to w czerwcu i lipcu musiałem
    przepalać sporo bo aż kilkanaście dni. No ale za to sierpień się poprawił,
    wrzesień to już wogóle solarników rozpieścił. Póki co, dwa dni temu
    włączyłem wieczorem na 2 godziny funkcję grzania CO i przy okazji dogrzało
    wodę, następnego dnia był wyłączony i dopiero kolejnego dnia na chwilę go
    włączyłem żeby dogrzał bo znów pochmurnie było. Dzisiaj jest od rana
    wyłączony ale widzę że trzeba będzie dogrzać bo tylko 35 stopni nagrzało.

    >Podejzewam, ze latem w deszczowy dzien zyska sie wiecej zostawiajac
    >mniejszy kat dla kolektora o pow. ok. 5m^2.

    Cały czas dyskusja jest o powiększeniu powierzchni kolektorów więc
    powtarzam, nie ma to znaczenia bo z 8-10m2 masz i tak nadwyżkę potężną.

    Marek