  • Data: 2011-10-12 07:30:38
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4e952ff4$0$5803

    > Maniek. Jeżeli ja na 5 lat użytkowania kolektorów nie miałem ani razu
    > takiej ilości pochmurnych dni o jakich ty piszesz w styczniu czy lutym to
    > sorry ale mnie to nie dotyczy i kolektory będą stały na baczność.

    A stawiaj sobie, tylko ze dyskusja nie dotyczy wylacznie Twojego przypadku.
    U Ciebie swieci slonce a u mnie nie i kto ma racje? Obaj mamy racje z tym,
    ze ja nie bede stawial pionowo kolektorow. Patrzac na mapy naslonecznienia u
    Ciebie slonca jest mniej jak u mnie, wiec gdzies to w roku zgubisz.

    > No widzisz tobie statystycznie 45kWh a u mnie realnie ponad 90 i 100 w
    > lutym.

    To nie mi statystycznie wychodzi, tylko tak zakladam. Piec godzin slonca i
    50W/m^2 srednio w miesiacu. Jak bedzie slonce to bedzie wiecej, ale nawet
    dla naszych ew. roznic tj. 45kWh dla drogiego pradu jak u mnie 0,6zl roznica
    w kosztach to 27zl, dla gazu ok. 11,25zl. Podejzewam, ze latem w deszczowy
    dzien zyska sie wiecej zostawiajac mniejszy kat dla kolektora o pow. ok.
    5m^2.

    Pozdro.. TK