  • Data: 2011-10-31 22:25:37
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j8n3dn$rra$1@news.onet.pl...
    > Chcesz mozesz miec inne zdanie. Nie bede sie tu zabijal.

    Ja w to nie wnikam. Dla mnie wskazanie są w celach porównawczych. Wiem w ten
    sposób o ile słabszy był sierpień do września itede ale w sumie liczy się
    dla mnie efekt końcowy czyli ciepła woda w zbiorniku. Kiedyś miałem przez
    kilka dni założony czujnik przepływu grundfos: Piszą że dokładność jego
    wskazań na tyle wysoka że nadaje się do rozliczeń ciepła, nie zauważyłem
    żeby wskazywał jakieś niższe wartości przepływu niż mój rotametr. Więc nie
    wiem co o tym myśleć.
    Temperatury napewno są prawidłowe gdyż po pierwsze nie możliwe aby wszystkie
    3 czujniki zawyżały bo wszystkie trzy naraz zanurzałem w wodzie, po drugie
    pomiar był kontrolowany miernikiem temperatury z termoparą i się zgadzał co
    do stopnia. Naprawdę nie wiem co o tym sądzić ale licząc np. taki uzysk
    20kWh w ciągu dnia oznacza to że woda z początkowych 20stC średniej
    temperatury objętości całego zbiornika 300l powinna być nagrzana do około
    55stC. To się tez zgadza. Zauważ że w statystykach dziennych w słoneczne dni
    uzysk dzienny dochodzi spokojnie do tych 16-20kWh. Tyle akurat trzeba aby
    nagrzać te 300l wody z 20stopni do 70-75 jakie mam spokojnie w lecie. Mnie
    nie cieszą te uzyski mocy ale fakt że mam ciepłą wodę, jak to mówił kiedyś
    Cejrowski "po szyję"

    Marek