  • Data: 2011-10-31 22:46:10
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:j8n786$12hp$1@news2.ipartners.pl...

    > Temperatury napewno są prawidłowe gdyż po pierwsze nie możliwe aby
    > wszystkie 3 czujniki zawyżały bo wszystkie trzy naraz zanurzałem w wodzie,
    > po drugie pomiar był kontrolowany miernikiem temperatury z termoparą i się
    > zgadzał co do stopnia. Naprawdę nie wiem co o tym sądzić ale licząc np.
    > taki uzysk 20kWh w ciągu dnia oznacza to że woda z początkowych 20stC
    > średniej temperatury objętości całego zbiornika 300l powinna być nagrzana
    > do około 55stC. To się tez zgadza. Zauważ że w statystykach dziennych w
    > słoneczne dni uzysk dzienny dochodzi spokojnie do tych 16-20kWh. Tyle
> [...]

    Masz racje. Uzyski na poziomie 18kWh latem nie dziwia, tez takie mam. Po
    sniadaniu praktycznie woda nadaje sie do kapieli. :-)
    Latem jest super. Trzy plaskie kolektory i nic wiecej nie trzeba. Teraz mam
    sterownik ustawiony na 45C wody w baniaku i wylaczylem plynna regulacje
    pompy, bo strasznie to sie meczy. Kiedy "slonca nie starcza" sterownik
    przelacza sie na podlogowke i jest git. Z 800W przy minimalnych obrotach
    pompy grzania CWU to nic w porownaniu z np. 2,5kW pod koniec dnia dla
    podlogi i nizszej temp. wyjsciowej. Kociol i tak musi cos grzac i tak. Co za
    roznica czy podgrzeje z trzydziestu paru CWU do 45C te sto pare litrow czy
    nie nagrzeje podlogi przez 3-4 godziny, ale z kilka razy wieksza moca.
    Chodzi mi po glowie dolozenie dwoch kolektorow na innej polaci dachu. Na
    razie cena jest taka sobie dzieki o ironio doplatom do instalacji. Piec
    sztuk to juz cos i mozna myslec o ogrzewaniu. Na razie grzeje, ale widze, ze
    to ma wiekszy potencjal. Prozniowe lepiej sobie odpuscic jak sam pisales ze
    dwa lata temu. :-) Ceny nosnikow ciagle w gore, a slonce mamy za darmo.
    Podlaczenie zwyklej zmywarki do cieplej wody to juz cos. Mam chyba ciut za
    maly wymiennik do mojej podlogowki, prawie 200m^2 posadzki. Dzis dolozylem
    drugi silownik zaworu trojdrogowego powrotu z podlogowki, zeby wszystko bylo
    bezobslugowe. Wszystko chodzi az milo popatrzec, tylko zeby ta cena
    kolektorow byla nizsza...

    Pozdro.. TK