  • Data: 2010-07-01 14:00:36
    Temat: Re: osadzenie ramy budynku na słupkach fundamentowych
    Od: "Tornas" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Z przyjemnością czytam Twoje rady Tornad, jednakże nie zgadzam się co do
    > właściwości konserwujących starego oleju.
    > To świństwo szybko się wypłukuje i potem grzyby mają pole do popisu.
    > Osobiście zbudowałem 3 płoty ze sztachet sosnowych: jeden w 1976, drugi w
    > 1980, a trzeci w 1993.
    > Pierwszy był konserwowany miksturą z oleju napędowego i smoły na gorąco -
    > stoi jeszcze, ale już się sypie.
    > Drugi był "konserwowany" starym olejem silnikowym, też na gorąco - śladu po
    > nim nie ma, bo zgnił.
    > Trzeci był zapuszczony impregnatem do drewna, a potem co 5 lat
> [...]
    Oczywiscie, i smierdzi to-to, ze hej. Ale grodzenie plotow to inna historia.
    Te kliniki beda pod dachem i wyplukiwania ich przez deszcz nie bedzie, a
    spelniaja jeszcze role izolatora typu papa na lepiku.
    Z moich wiejskich doswiadczen drewno ulozone bezposrednionio na lub w
    gruncie "zaimpregnowane" ropa czy innym olejem silnikowym ale koniecznie
    zuzytym, w ktorym jest troche bezpostaciowego wegla, grafitu, trwa tam
    nienaruszone no co najmniej kilkanascie lat a niczym niezabezpieczone zgnije
    bardzo szybko.
    Znam tu tez takiego jednego, ktory z warsztatu samochodowego bral tego cale
    galony i nie chcial sie przyznac na co mu to. Okazalo sie, ze izolowal nim
    sciany fundamentowe... Po prostu wokol domu w gruncie robil rowek i wlewal ten
    olej. On wplywal w grunt kolo sciany, wsiakal i to pomoglo.
    Ja tego oczywiscie nie polecam ze wzgledow zdrowotnych; te plynne i lotne
    skladniki sa wybitnie trujace czy rakotworcze. W ogole, szczegolnie tu w
    Hameryce jest to karalne w sensie jak by go ktos podkablowal to usuniecie tego
    z gruntu kosztowaloby go majatek. Taki zanieczyszczony bitumem grunt
    wybieraja, wywoza i wypalaja coby sie tego swinstwa z niego pozbyc gdyz grozi
    to zatruciem podloza gruntowego w tym wody w studni.
    Pzdr.
    Tornad