  • Data: 2010-11-07 09:45:05
    Temat: Re: oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
    Od: " Janusz" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > potrzebne urządzenie:
    > 1. http://allegro.pl/show_item.php?item=1286656211

    Taka ciekawostka - podobny do wskazanego zegar bierze około 7W (pomiar
    "wtyczkowym" amatorskim miernikiem, jakich dużo na allegro), zegar mechaniczny
    - ten sam miernik nie wykazuje zużycia prądu. Nie wiem, czy metoda pomiaru ma
    tu coś do rzeczy i na ile jest ona porównywalna ze wskazaniami licznika el.
    (bo to jest chyba dla nas najważniejsze, a nie rzeczywiste zużycie prądu :),
    ale trochę się zdziwiłem.
    Z innych ciekawostek:
    - "żarówki" energooszczędne - praktycznie wszystkie w/g deklarowanej przez
    producenta.
    - komputer + LCD 19 + router WiFi linksys - 110W, po uśpieniu komputera - 21W,
    po wyłączeniu - 17W (pracuje tylko router, komputer wył. na listwie)
    - ładowarka do tel. "lekka" - ładowanie - 5-11W, bieg jałowy - 0W
    - ww. transformatorowa - ładowanie - około 8W, bieg jałowy 4-5W
    - lampa halogenowa z czujnikiem ruchu (taka 500W) - bieg jałowy - 6,9W
    (kurcze, mam tego trochę i pracuje 24/dobę...)
    - mikrofalówka (zegar+elektroniczny programator) - 7W (oczywiście jak pracuje
    to duuużo więcej..)
    - kocioł gazowy - bieg jałowy - 10W, praca - 80W

    To tyle, może kogoś to zainteresuje.
    Ja macie jeszcze jakieś propozycje pomiarów - piszcie :)

    Pozdr.
    Janusz