    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: oszczędzanie wody w umywalce
    Date: Mon, 29 Nov 2010 14:57:31 +0100

    > Czy zastosowanie takich kóncowek do kranu daje takie oszczednosci o jakich
    > pisze autor aukcji

    Jak byłem studentem, to kierownictwo akademika wymyśliło, testowanie
    'oszczędzaczy' wody w prysznicu, m.in. w segmencie, w którym mieszkałem.
    Raczej nie był to perlator ale coś, co rozbijało wodę na bardzo cienkie
    strumienie i rozpraszało w obrębie stożka podobnego wielkością do tego,
    co zwykły prysznic.
    Oszczędzanie zapewne kierownictwu na dobre nie wyszło, bo wykręciliśmy
    to coś chyba po tygodniu. Od tej pory ludzie się myli wodą lecącą prosto
    z rury :-)
    Problem polegał na tym, że tej wody było tak mało i była tak
    rozproszona, że nie można było się spłuknąć.
    Jak się mocniej wodę odkręciło, to strużki wody leciały pod takim
    ciśnieniem, że plecy bolały a spłukanie nadal trwało wieki.

    Kazek