  • Data: 2009-01-23 18:41:51
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ..::Adam::.. pisze:

    > mi pod panele położyli rurki co 10 i 15cm
    > Ponoć ma być dobrze; ale to sie okaże jak położę panele.
    > Zastanawia mnie tylko jedno: panel jest lepszym izolatorem niż kafelki,
    > więc temp powrotu wody będzie większa, czyli piec ma "mniej do
    > podgrzania" - zatem czy naprawdę wzrośnie spalanie?

    Tak,
    Bo jakbyś miał beton albo blachę na podłodze ;o) to aby osiągnąć temp
    wnętrzna np 21 potrzebowałbyś mniejszej temperatury na zasilaniu.
    Różnica w zużyciu gazu dla temperatur np 21->22->23 wcale nie jest liniowa.
    Aby podnieść temperaturę z 21->22 potrzeba znacznie mniej gazu (czy
    czegoś tam) niż z 22->23.
    Sprawdzone w praktyce :o)

    BR
    Igus'