  • Data: 2009-11-16 18:56:18
    Temat: Re: panele - wycinanie na łuku
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > Jak w temacie mam do dociecia troche paneli w pokoju z 2-ma łukami przy
    > scianach. Narazie radze sobie za pomoca szablonu z kartki i wyrzynarki.
    > Niestety robienie szablonów jest kapke czasochlonne i średnio dokładne
    > :) Znacie jakis inny patent jak to by mozna szybko powycinac ?

    Uprzedzam nie bedzie latwo albo nie bedzie tanio:

    Trudno: jesli luki sa monotoniczne to nalezy sobie naszykowac deseczke na niej
    zamocowac trzy-cztery dwugwinty, kazdy zaopatrzyc w motylek. Dodatkowo
    rownolegle do dwugwintow wkrecic jeden wkret do drewna.

    Na tych dwugwintach umocowac klocki z wycieciami na srodku tak aby klocki
    przechodzily przez dwugwint i wkret do drewna a do tych klockow na koncach
    zamocowac pasek sklejki. Pasek sklejki naciąć wzdłuż i przykręcic do zawiasu
    listkowego umocowanego na szczycie klocków. Powstanie cos w rodzaju Deski z
    jakby lemieszem spychacza. Ten cały ustrojnik przysunąć do sciany i dokrecic
    motylki. Wtedy mozna odrysowac sobie krzywizne na panelu i wyciac.

    Drogo:
    Kupic szablon do krzywizn (kurcze nie pomnie jak sie toto nazywa) taki
    plastikowy gietki i utrzymuje nadany ksztalt. Mozna z malym powodzeniem takie
    cos zrobic z wezyka wypelnionego piaskiem. Przyklada sie to do krzywizny dobrze
    dociska i albo krzywizna sama zostaje (plastikowy precik szablonowy) albo
    zaciska sie piasek w wezu i tez wezyk sie robi sztywniejszy. Nastepnie sie
    ksztalt odrysowuje na elemencie do przyciecia.

    Inna metoda, reczna to pomierzyć odleglosci w 3-4 miejscach miedzy ostatnim
    panelem a sciana, naniesc te wymiary na panel. Wbic po gwozdziu tak aby cienki
    kawalek sklejki sie na tych gwózdkach oparl i wygial. Ale ta metoda sie nadaje
    dla rownych krzywizn scian.

    --
    Lukasz Sczygiel