    Date: Fri, 25 Jun 2010 01:59:35 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: parapety przed tynkami czy po tynkach?

    Użytkownik Kris napisał:

    > Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > po tynkach. Jak zamontujesz przed to tynkarze zniszczą.

    Zależy od tynkarzy. Jak zleca się całość wykończenia wnętrza ( tynki,
    podejścia, parapety, ościeżnice) jednej ekipie to można parapety
    montować przed tynkowaniem. Są metody żeby najpierw zamontować parapet a
    później kłaść tynk i kuku parapetowi nie zrobić a tynk na styku z
    parapetem mieć jednorodny. Ale do tego trzeba nająć ekipę do spraw
    niemożliwych (sprawy niemożliwe załatwiamy od ręki, cuda wymagają
    wcześniejszego zamówienia...). Jak tynkuje typowa ekipa (kierownik po
    technikum budowlanym prowadzący sześć ekip na raz, pracownicy typu
    chłoporobotnik zza Mławy) to faktycznie lepiej niech tynkarze zrobią
    swoje (ale sprawdzić czy równo zrobili!) a potem spec od parapetów
    parapet osadzi i tynk na styku wyłata - bardziej wierzę w fachowość
    gośccia który przynosi marmurowy parapet niż w fachowość czerwononosego
    (nie, nie renifera!) tynkarza zza Mławy.

    --
    Darek

    P.S.
    Kiedyś uczestniczyłem w ekipie do spraw niemożliwych - malowanie
    kaloryfera nad dywanem z naturalnej wełny albo wiercenie otworów pod
    kłki rozpoowe między książkami na półce to była codzienność. Rekord
    kumpli to było odmalowanie kuchni powyżej kafelków bez chowania naczyń z
    suszarki - gąbkowe wałki cuda czynią...