eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczneRe: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
  • Data: 2009-06-21 08:19:04
    Temat: Re: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tornad pisze:
    [..]
    > Ugina sie tez stosunkowo cienka lawa fundamentowa. Ale sciana fundamentowa
    > zazbrojona drutami ugnie sie juz niemierzalnie, dlatego to zbrojenie scian
    > polecam.

    Spytam jeszcze i ja... :-))). Rozpisujemy sie tu o ścianie murowanej z
    bloczków... No fajnie :-))). Ja jestem przed wykonaniem fundamentu -
    grunty gliniaste, nieciekawe, ale dla posadowienia domu jednorodzinnego
    powinny być wystarczające. Zresztą opinie ekspertów już tu
    zamieszczałem. Ściany będę wylewał i moje pytanie co do tego zbrojenia.

    W projekcie mam zalecony wieniec w górnej części ścian fund pod częścią
    mieszkalną budynku. Rozmiawiałem z kolegą, który jest inżynierem
    jakiegoś tam budownictwa i pracuje w branży prowadząc budowy - zna się
    na pewno lepiej niż ja :-). Czy ten wieniec wykonywać z całą
    bezwzględnością - tzn. tak go zbroić jak ławy [cztery pręty żebrowane fi
    12 i co kilkadziesiąt cm strzemiono z gładkiego drutu fi 6 wiązanego
    drutem wiązałkowym, a na narożach zagięcie prętów na co najmniej 20 cm]
    ? Czy jeżeli grunt w wykopie pod ławy okaże się dość nośny - przy
    stwierdzeniu tego po próbie z prętem wbijanym ręcznie w ziemię - to
    można darować sobie takie skrupulatne wykonanie tego wieńca i po prostu
    - jak mi kolega zasugerował - zatopić w świeżo zalanym betonie pręty
    żebrowane zagięte na narożach tak, by 'obięły' całą długość fundamentów
    i zachodziły 'na zakładkę'?

    pozdrawiam
    robercik-us