    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: piec gazowy i normy
    Date: Thu, 24 May 2012 21:57:52 +0200
    <4fbb8e31$1$1305$65785112@news.neostrada.pl> <op.wep38wye1cvm6g@lap>
    <jpgq16$ibg$1@inews.gazeta.pl>
    <4fbe6a7f$2$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <jplrrc$dq9$1@inews.gazeta.pl>
    <4fbe7973$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <jplv0p$ma1$1@inews.gazeta.pl>
    <4fbe859e$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4fbe859e$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak zwykle odwracasz kota ogonem:(
    > Skąd wiesz co mierzyć i jakie wyniki pomiarów są prawidłowe a jakie nie
    > skoro nie znasz norm?

    Kolego, tobie cały czas się wszystko pier.....
    Normy, które mnie dotyczą znam bardzo dobrze, a norm, które dotyczą
    producenta znać nie muszę.
    Trzeba być skończonym idiotą, aby myśleć tak jak ty, że do instalatora czy
    serwisanta nalezy sprawdzanie czy producent zastosował śrubki zgodne z
    normą, czy zastosował zabezpieczenia zgodnie z normą, czy urządzenie spełnia
    wymagania certyfikatów czy homologacji.
    Takimi sprawami zajmuje się producent, a na potwierdzenie spełniania
    określonych norm wydawane są dokumenty w formie "zatwierdzenia typu",
    "certyfikatów bezpieczeństwa", "homologacji", "deklaracji zgodności".
    Sprzedawcę interesuje czy urządzenie posiada ww dokumenty.
    Instalatora interesuje, czy kocioł/piec będzie zainstalowany zgodnie z
    obowiązującym prawem oraz normami oraz wytycznymi producenta, czyli czy
    pomieszczenie spełnia wymagania (wymiary, kubatura), czy urządzenie będzie
    zamontowane na odpowiedniej wysokości i z zachowaniem wymaganych odległości,
    czy kanał spalinowy posiada odpowiedni przekrój i długość, czy będą
    zamontowane wszystkie elementy, których wymaga producent (filtry, zawory,
    zawory bezpieczeństwa, złączki itp.)
    Serwisant poza sprawdzeniem ww rzeczy, które dotyczą instalatora, dokonuje
    pomiarów ciągu kominowego, analizy spalin, pomiarów ciśnień oraz szczelności
    instalacji i dokonuje regulacji oraz tzw. "uruchomienia zerowego" lub
    inaczej "rozruchu".

    Jeżeli chcesz się dowiedzieć co mierzy serwisant i skąd wie jakie wyniki są
    prawidłowe to proponuję ci abyś tak jak ja udał się na szkolenia prowadzone
    przez producentów danego wyrobu lub firmy przedstawicielskie, uzyskał
    certyfikaty, poznał normy, poznał prawo, zdobył odpowiednie uprawnienia,
    nabrał trochę doświadczenia jako serwisant i wtedy będziesz wiedział, być
    może nawet to samo co ja.
    Ja bynajmniej nie mam ani ochoty, ani interesu, aby prowadzić darmowe
    szkolenia dla takich jak ty.

    > Chyba teraz się przekonaliśmy jaki z ciebie instalator:)

    Ty zaś kolejny raz udowadniasz, że nie masz najmniejszego pojęcia w tych
    tematach, a uważasz się za wielkiego znawcę.