  • Data: 2009-10-23 09:08:11
    Temat: Re: piec na groszek - ustawienia
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał

    > co to za piec?

    Cichewicz Futura Ekono Mini 21 kW

    > jaki sterownik?

    Na sterowniku napisane jest RK-2006

    > jaka moc kotła?

    21 kW

    > jaka powierzchnia całkowita domu?

    ok. 130-140 mkw.
    Parter 100m + niewielkie poddasze użytkowe.

    > Jakie masz obecnie spalanie w trybie zimowym? kg/24h

    ok. 20-25 kg na dobę, ale jeszcze nie jest to w pełni tryb "zimowy", bo zimy
    nie ma i odkręconych mam połowę kaloryferów jedynie.

    > Zasobnik na wode jaka pojemnośc?

    140 litrów z podwójną wężownicą. Ale nie grzeję go non stop. Wlączam pompę
    od cwu dopiero ok. 18:00, na ok. godzinę. Wtedy woda się nagrzewa do 50
    stopni i to wystarcza dla 3 osób na cały wieczór.

    > jaka temperatury wody (zadana)

    48-50 stopni. I tu też nie wiem dokładnie, czy dobrze mam zainstalowany
    czujnik. Nie ma możliwości umieszczenia czujnika wewnątrz zasobnika, więc
    jest przytknięty do rury na powrocie (pod otuliną). Wydawało mi się, że to
    jedyne logiczne miejsce, bo powracająca woda z zasobnika do pieca, powinna
    mieć z grubsza temperaturę wody w zasobniku.