  • Data: 2009-10-23 09:18:39
    Temat: Re: piec na groszek - ustawienia
    Od: " " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wolim <n...@t...pisz> napisał(a):

    > 1. Temperatura na kotle ustawiona na 58 stopni.
    >
    > 2. Czas podawania (praca): ok. 5 sek (mam to u siebie w %), czas postoju 30
    > sek.
    >
    > 3. Czas nadmuchu (praca): non stop jest nadmuch w tym trybie - nie da się
    > wyłączyć nadmuchu w trybie praca.
    >
    > 4. Podtrzymanie: podawanie paliwa co 12-14 minut. Podajnik pracuje przez 25
    > sek. Dmuchawa (od chwili włączenia podajnika) przez 60 sekund. Dodatkowo
    > ustawione przedmuchy w podtrzymaniu co 4-5 minut trwające ok. 25 sekund.
    > Ustawienia podtrzymania reguluję w zależności od tego ile kaloryferów jest
> [...]

    OK jasne . Pkt 3 jest OK ja rozumiałem przez to Twój czas postoju z pkt 2.
    U mnie kocioł ŻYWIEC na ok 250 m2 + zasobnik wody w zimie jedzie na parametrach:
    58 st C - 12 podawanie - 48 postój (ewentualnie drobne korekty w zależności
    jaki węgiel się trafi). Suma podawania i postoju zamyka się w 60 sekundach.
    Tak zalecała instrukcja oraz konserwator z Żywca który konserwował kocioł w
    ub. roku.
    Co do podtrzymania - też na początku myślałem, że celem jest dążenie do tego
    trybu i jego utrzymywanie ale właśnie konserwator stwierdził, że to błąd - wg.
    niego podtrzymanie ma zastosowanie głównie w lecie gdy kocioł staje się
    przewymiarowany a odbiór ciepła mały (np. tylko zasobnik) .

    Rada konserwatora na ustawienie powietrza (o ile regulujesz przesłoną) ustawić
    na max i zmniejszać sukcesywnie aż palnik przestanie wydmuchiwać większe
    (takie 5 mm ) żarzące się grudki.

    Także spróbuj może 58/10/50 (dla trybiu praca). Po kilku godzinach obejrzyj
    kopczyk, skoryguj. Nic na szybko. Niestety jakość węgla ma też ogromne
    znaczenie. U nas zasobnik (ok 12 wiader) w zimie wystarcza na 3-5 dni (CO +
    woda) w zależności od jakości węgla.

    Zastanawia mnie też podawanie w podtrzymaniu. Czemu aż 25 s ? To ma tylko
    zapobiec wygaszeniu czyli może jakieś 5-10 s i dłuższy przedmuch (80-90) ?

    Pzdr,
    g-jaro