  • Data: 2009-10-26 07:42:28
    Temat: Re: piec na groszek - ustawienia
    Od: Tadek <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wolim pisze:
    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał
    >
    > Cichewicz Futura Ekono Mini 21 kW

    > Na sterowniku napisane jest RK-2006

    > 21 kW

    > ok. 130-140 mkw.
    > Parter 100m + niewielkie poddasze użytkowe.

    > ok. 20-25 kg na dobę, ale jeszcze nie jest to w pełni tryb "zimowy", bo zimy
    > nie ma i odkręconych mam połowę kaloryferów jedynie.
    przy 20kg spala Tobie 1,2kg na godzine
    przy 25 1,04kg

    > 140 litrów z podwójną wężownicą. Ale nie grzeję go non stop. Wlączam pompę
    > od cwu dopiero ok. 18:00, na ok. godzinę. Wtedy woda się nagrzewa do 50
    > stopni i to wystarcza dla 3 osób na cały wieczór.

    > 48-50 stopni. I tu też nie wiem dokładnie, czy dobrze mam zainstalowany
    > czujnik. Nie ma możliwości umieszczenia czujnika wewnątrz zasobnika, więc
    > jest przytknięty do rury na powrocie (pod otuliną). Wydawało mi się, że to
    > jedyne logiczne miejsce, bo powracająca woda z zasobnika do pieca, powinna
    > mieć z grubsza temperaturę wody w zasobniku.

    Ważnym elementem jest węgiel o wysokiej kaloryczności, Nie wierz w to co
    mówią sprzedawcy, często kłamią aby sprzedać towar. Zanim zakupię
    większą ilość węgla dokonuje próbnego spalania na 150kg. W moim
    przypadku musi starczyć na 6-7dni piec Galmet 25KW pow. całkowita domu
    387m2 + zasobnik 200L. Jak na 21Kw to trochę dużo spala moim zdaniem
    powinien spalać poniżej 20kg na dobę. Trudno będzie ustawić piec tak,
    aby pracował tylko w trybie podtrzymywania. Sprubój z ustawieniami -
    moc nadmuchu 20-25% częstotliwość podawania węgla 8-12 sek