  • Data: 2010-11-29 17:52:40
    Temat: Re: piec na wegiel a otwarte naczynie
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > je li oczekujesz fajerwerk w to si mo esz nie doczeka
    > zamie s owo "bum" na "nieszcz cie"  - mo e wtedy b dzie zrozumia e...
    >
    > gotuj cy si kocio nie jest specjaln tragedi .
    > problemy zaczynaj si jak juz nie ma co odbiera ciep a z kot a (parowanie
    > jest baaardzo skuteczna tego metod )
    >
    > owo "bum" mo e oznacza wypalenie kot a, instalacji, po ar pomieszczenia,
    > budynku...
    > r ne scenariusze s mo liwe.
    >
    > powt rz Ci to po raz ostatni:
    >     w por wnaniu do instalacji zamkni tej, instalacja otwarta temu nie
    > zapobiegnie, co najwy ej op ni

    ale jak "bum" przyjmiesz dosłownie, to w instalacji zamkniętej jest to
    bardzo realne, szczególnie przy braku zabezpieczeń, natomiast przy
    otwartej raczej niemożliwe (piszę raczej, bo i tu można skopać sprawę
    bezpieczeństwa...)
    BTW ja nawet przy instalacji otwartej kominka z płaszczem i wszelkich
    możliwych zabezpieczeniach (naczynie wzbiorcze, wężownica schładzająca
    z zaworem bezpieczeństwa, automatycznie zamykanej przepustnicy
    powietrza, ups pompy...) i tak z niepewnością przyglądam się
    wskazaniom termometru, gdy zbliża się do maximum...:-)

    pozdrawiam
    s_13