  • Data: 2010-11-30 11:09:35
    Temat: Re: piec na wegiel a otwarte naczynie
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > imho: instalacja zamknięta, standardowo wyposażona w conajmniej dwa
    > zabezpieczenia
    > jest o niebo bezpieczniejsza pod względem możliwości bum w sensie wybuchu
    > nawet jak regulacja kotła zawiedzie

    nie, nie jest... :-) w instalacji otwartej (prawidłowo zrobionej)
    ryzyko wybuchy nie istnieje... ciśnienie nie wzrośnie niebezpiecznie,
    bo sama "otwartość" instalacji temu zapobiegnie, woda się wygotuje i
    koniec... :-) pomijając twoje ekstremalne przykłady o korkach
    lodowych, zabezpieczeniach tylko zaworem ciśnieniowym, które, jeśli
    odnieść je do instalacji zamkniętej, sprawiają, że bum jest prawie
    pewne...

    > nie będę powtarzać (jak obiecałem) jaka imho jest różnica w sytuacji
    > PRAWIDŁOWO DZIAŁAJĄCEJ
    > instalacji jednej i drugiej ale przy niesprawnym kotle (bez regulacji)  -
    > juz było o "długości lontu"

    to może ja powtórzę (za siebie) dla jasności:
    PRAWIDŁOWO wykonana instalacja otwarta jest bezpieczniejsza pod
    względem bum od PRAWIDŁOWO wykonanej instalacji zamkniętej...
    oczywiście stopień bezpieczeństwa zbliża się do 100% w obu
    przypadkach, w miarę zwiększania ilości i jakości zabezpieczeń...
    ergo: PRAWIDŁOWO wykonana instalacja otwarta i PRAWIDŁOWO wykonana
    instalacja zamknięta... są BEZPIECZNE pod względem bum...:-) o innych
    aspektach obu tych rozwiązań nie rozmawiamy...:-) i to jest moje
    podsumowanie dyskusji...:-)

    > jak chcecie mogę Wam przytakiwać i nawet się przyznać że jestem
    > wielbłądem....

    a już miałem wrażenie, że sam z siebie wolisz zrobić wielbłąda, niż
    uznać swój pośpieszny błąd...:-)

    pozdrawiam
    s_13