    From: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: piecyk gazowy
    Date: Wed, 17 Mar 2010 07:20:09 +0100

    > Elektroniczny, z czujnikiem przepływu wody (turbinką). Jest mu zupełnie
    > obojętne ciśnienie wody, wykrywa po prostu jej pobór. Termeta kupisz za <
    > 900zł.

    Wcale nie, Turbinka musi mieć wiecej obrotów by WYTWORZYĆ iskrę. Mozna
    porownac turbinkę do małego dynama (pradniczki) na biegu jałowym nie daje
    napięcia dopiero po przekroczeniu okreslonego przepływu wody. Inaczej jest
    jak jest pieck na bateryjkę. wtedy to minimalne odkręcenei wody powoduje że
    turbinka (tak tak, w piecykach na baterie tez jest turbinka) uruchamia iskrę
    z bateri. Turbinka załącza prąd z baterii. I tu jest przewaga baterii bo
    woda ciepła leci kilka sekund wczesniej niż w piecykach zasilanych turbinką.
    Bateria ma równeiz wady. Bateria zuzywa sie pomału i z czasem coraz póxniej
    piecyk sie zapala. U mnie bateria (2XR20) wytrzymuje jakieś 8 miesięcy, ale
    dla spokoju po 4 miesiącach wymieniam (dokładniej to ładuje bo używam
    akumulatorków.)

    Pozdrawiam
    Robert