  • Data: 2013-11-17 19:29:32
    Temat: Re: pleśn na rogach szczytowych ścian mieszkania
    Od: "Hubka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zlotowinfo" napisał:

    > adm na to tylko:
    > okna plastikowe, miekszanie nie wietrzone, nic nie zrobimy

    Wietrzenie zimą na mostek termiczny? <szok> Może dobre
    latem, kiedy nie ma ogrzewania. ;o>
    A zimą? Taki narożnik mieszkania to jak okno z pojedynczą
    szybą. Wystarczy, że będzie zwykła, jak to zimą różnica
    temperatur, np na zewnątrz -10st a wewnątrz +20st i już masz
    dużą kondensację pary wodnej w takim narożniku (punkt rosy).
    Więc zimą by ściany się nie "sliniły" w okolicy mostka
    termicznego trzebaby "wietrzyć" ;o> mieszkanie tak, by
    temperatura wewnątrz nie była wyższa niż 10stC. Będziesz
    chodził w waciaku i walonkach oraz spał pod pięcioma
    pierzynami?
    Zimą, przy ogrzewaniu nie unikniesz kondensacji pary wodnej,
    więc niech ci z ADM nie uprawiają spychologii, tylko niech
    postarają się na findusze na docieplenie budynku.

    Widziałam pewne mieszkanie, budownictwo z wczesnych lat 60.
    z szarego pustaka, sytuacja była identyczna zimą mokra
    ściana, w rogu przy podłodze szron. Właściciel tego
    mieszkania kiedyś postanowił rozprawić się z grzybem w
    narożniku i tak długo skrobał te pustaki, że o mało nie
    wydrapał dziury na wylot. Ocieplenie budynku zlikwidowało
    problem.

    Może poproś jakiegoś rzeczoznawcę o ekspertyzę i zrzućcie
    się na niego razem z sąsiadami, z tego samego pionu, a z
    ekspertyzą do ADM i nadzoru budowlanego.

    Pozdrawiam
    Zeta