  • Data: 2009-03-15 10:58:30
    Temat: Re: płot cd- teraz cegła
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gpijj1$6ph$1@inews.gazeta.pl...
    > To co widać na zdjęciu to jest klinkier, który

    Wiem, ale chce zrobić coś podobnego tylko ze zwykłej cegły

    > Budowa tego wygląda tak:
    > Lejesz ławę z betonu lub stawiasz z bloczków fundamentowych.
    > Następnie na tej ławie buduje się słupki i murek z cegieł klienkierowych.
    > Dla oszczedności możesz murek i słupki postawić ze zwykłej cegły, ale
    > wtedy musisz pamiętać, aby dać izolację poziomą pomiędzy ławą, a murkiem i
    > słupkami. Na wierzch kleisz płytki klinkierowe lub jakiekolwiek inne np.
    > gresowe. Widziałem też już zwykłe cegły malowane jakimś lakierem

    I własnie o to mi chodzi. Zwykła cegła ew. czymś zabezpieczona. Myślę że
    taki słupek wytrzyma z 50lat minimum.
    Myślę że trzeba tylko kupic dobre cegły. Jeżdziłem po składach budowlanych i
    zauważyłem że różnica w wyglądzie/akosci cegieł jest duża. Niektóre sa
    spękane, nierówne itp a niektóre są ładne gładkie i równe. Klinkieru nie
    chcę, wybiorę zwykłe dobrej jakości cegły.

    > bezbarwnym, który zabezpieczał przed wnikaniem wody w cegły, ale jaką to
    > będzie miało wytrzymałość tego nie wiem.

    Powinno nas przeżyć;)))

    > Możesz też zastanowić się nad gotowymi słupkami lanymi z betonu. Słupki
    > takie zazwyczaj imitują piaskowiec lub cegły.
    Np takie?
    http://www.allegro.pl/item572263018_slupek_ogrodzeni
    e_betonowe_klinkier.html
    Ale do wymurowania takiego słupka potrzeba ok 60cegieł. Koszt ze zwykłej
    cegły to ok 70zł a z klinkiru ok. 200zł. Więc chyba lepiej samemu wymurować.

    Chyba więc tak zrobię.

    Kris