  • Data: 2011-04-05 13:15:26
    Temat: Re: płyty g-k ile warstw
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Przy podwójnych płytach i na dodatek jeszcze drogich czerwonych róznica pewnie
    > będzie niezauwazalna. A moim zdaniem sciana murowana na głowe bije ściany g-k.
    > Praktycznie żadnych zalet w porównaniu do murowanej g-k nie mają

    Owszem, zalety są. Cena, szybkość i czystość montażu, wygłuszenie, łatwość
    mocowania przedmiotów, możliwość kształtowania ścian...

    > Zwykle strop lany ma ok 14 cm i wiekszości wypadków wystarcza. Sciany z
    > suporeksu nie sa az tak ciązkie

    Na pewno są cięższe niż GK, więc na stropie można zaoszczędzić.

    > A ściany murowanej nie mozna zrobic samemu?
    > Chyba nawet prostsza robota jak kombinowanie ze stelazami, łączeniami płyt,
    > szpachlowaniem, gipsowaniem itp.

    Jak ktoś chce być murarzem i tynkarzem to wszystko można :)
    Wraz z kolegą 75m2 (liczac jedną stronę) ścian na poddaszu postawiłem w 2
    weekendy. Jedno pomieszczenie (hall) na poddaszu ma z 20 narożników, z czego
    tylko część ma kąt prosty. Pozostałe 4 pomieszczenia mają ściany pod kątem 45
    stopni, łukowe, obudowane słupy itp. Szpachlowanie zajęło o ile pamiętam 2 dni.
    Oprócz jednej ściany, wszystkie mają podwójne płytowanie z obu stron.
    Spróbuj we dwóch choć wymurowac 75m2 ścian działowych w tym czasie.

    > Porównanie
    > Ściana z gazobetonu 12cm:
    > -7szt bloczków *3zł=21zł + zaprawa więc przyjmijmy 25zł za mkw
    > -Tynk- 20zł m2
    > Dobrze połozony tynk wystarczy pomalowac, nie trzeba szpachlowac itp.
    > Razem 45zł
    >
    > Ściana z G-k
    > Płyta zwykła cena- 7 zł mkw/podwójna 14zł, czerwona 10zł, podwójnie czerwona
    > 20zł
    > Wełna 10cm- min 10zł
    > Stelaże- pewnie tez 10zł trzeba liczyć
    > Taśmy, unifloty, szpachel itp i dochodzimy do ceny ściany murowanej.

    Proszę, szacunkowy koszt 100m2 ściany z GK i siporeksu:
    Płyty siporex
    Materiał na ściany 1923 2000
    Profil UW75 600 0
    Profil CW75 1660 0
    Profil UA75(4 drzwi) 320 0
    Uniflott 200 0
    Gładź 120 240
    Taśma wygłuszająca 100 0
    Taśma do spoin 100 0
    Wełna 5cm 500 0

    Wkręty 100 0
    Zaprawa mur-tynk. 0 1000
    Murowanie 0 100*30
    Tynkowanie 0 200*20
    Gładzenie 0 200*20
    Montaż płyt g-k 100*40 0
    9623zł 14240zł

    To średnie ceny jakie mi się udało zgromadzić podczas budowy.
    Jeśli odrzucisz gładzenie, to będziesz mniej więcej na poziomie płyt GK.

    --
    Bartek