  • Data: 2010-03-23 06:45:42
    Temat: Re: pnącze na ścianę - szybkorosnące
    Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    yapann pisze:

    > a to da się z donicy uzyskać? balkonowo-pergolowo?

    Nie wiem, musiałabyś poszukać informacji.
    Chmiel błyskawicznie rośnie, ale nie przepadam za nim, jest zbyt
    ekspansywny i trochę nudny "w odbiorze" , poza tym corocznie stare pędy
    trzeba wyplątywać z podpór i palić. Znacznie lepszy wydaje mi się
    winobluszcz, który co prawda wolniej rośnie, ale bardzo skutecznie
    obrasta wszystko, na starych pędach wytwarza nowe liście i jesienią na
    krótko przepięknie się przebarwia, wytwarza małe owocki, na których zimą
    ptaki mają używanie. Winobluszcze (3- i 5-klapowe) widywałam w
    skrzyniach. Jeśli masz balkon słoneczny, jest mnóstwo atrakcyjnych,
    kwitnących pnączy.
    --
    Basia