  • Data: 2013-08-05 15:33:03
    Temat: Re: pobór energii przez WM
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:299470dd-2a46-48d5-8ddf-d56a9c44a5da@go
    oglegroups.com...

    > Były burzliwe dyskusje o opłacalności went-mech i główne argumnty
    > zwolenników to KOMFORT bo grawitacyjna latem nie działa więc zaduch,
    > pozatym komary itp. A tu widze
    > na tej tylko grupie juz 3 użytkowników WM nie uzywa jej praktycznie latem.
    > Znaczy zaduchu nie ma, komarów i innych plag równiez nie ma pomimo tego że
    > WM wyłączona?

    Ja używam non stop i jestem zdziwiony, że ktoś rezygnuje z odzysku chłodu.

    > No i z Twoich pomairów wychodzi że darmowa niejest. Gdzieś tak 10%
    > całkowitego żużycia energi to pewnie na WM schodzi.

    Nie idzie 10% procent tylko idzie kilkanaście do ponad stu Wat (w zależności
    od mocy i rodzaju zastosowanych wentylatorów). U mnie to jest około 30W w
    dzień i kilkanaście w nocy. To mniej niż telewizor u statystycznego Polaka,
    który jest włączony przez kilka godzin dziennie. Do komputera w ogóle nie ma
    co porównywać bo to inny rząd wielkości, a o klimie nawet lepiej nie
    wspominać.

    Przy czym WM odzyskując zimno sprawia że w upały klima ma mniej roboty.
    Niektórzy twierdzą nawet że latem sa większe oszczędności dzięki rekuperacji
    niż w zimie. Nie wiem, mnie nigdy nie chciało się tego tak dokładnie liczyć.

    Pozdrawiam
    Ergie