  • Data: 2013-08-05 16:15:03
    Temat: Re: pobór energii przez WM
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-05 15:33, Ergie pisze:

    > Nie idzie 10% procent tylko idzie kilkanaście do ponad stu Wat (w
    > zależności od mocy i rodzaju zastosowanych wentylatorów). U mnie to jest
    > około 30W w dzień i kilkanaście w nocy. To mniej niż telewizor u
    > statystycznego Polaka, który jest włączony przez kilka godzin dziennie.
    > Do komputera w ogóle nie ma co porównywać bo to inny rząd wielkości, a o
    > klimie nawet lepiej nie wspominać.

    Hehe i to jest argument.
    Nizej jest watek o LED. Droga analogii proponuje zamontowac oprawy LED
    zamiast innych zarowek, rezygnyjac przy okazji z wlacznikow w scianach.
    To czysta oszczednosc. Zuzycie pradu bedzie co prawda, ale jakies
    minimalne w porownaniu do non stop wlaczonego zelazka i czajnika
    elektrycznego. Gdybysmy jeszcze wlaczyli elektryczne rozmrazanie ogrodu
    zima to kwota przeznaczana na stale oswietlenie bedzie stanowic wogole
    jakis promil sumarycznego rachunku za energie. :-)

    Pozdro.. TK