  • Data: 2010-03-18 00:06:09
    Temat: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnrd9o$fkl$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Sciany sa cieple bo pierwotnie mialo byc tylko 38 cm porothermu na zaprawe
    > cieplochronna. Po pierwszym sezonie nieco sie przestraszylem z kosztami a
    > dzieki temu, ze kupilem okazyjnie styro i dom byl jeszcze nieotynokwany,
    > to go docieplilem.

    Czy zauwazyles jakas powalajaca zmiane na korzysc po dociepleniu?
    Pierwszy sezon to nie do konca dobry okres na wnioski. Sciana tez nie byla
    otynkowana, wiec przez wszystkie pioro wpusty wiatr a nawet nie wiatr, zimne
    powietrze z zewnatrz wrecz wysysalo Ci cieplo z domu.

    > Pierwsza kondygnacje mam 3 m wysokosci, jest to jedna duza powierzchnia
    > (80 m) i przy standardowej wysokosci wygladaloby dziwnie.

    Jak to standardowej wysokosci? Dolozenie styropianu cos zmienilo?

    > Cene na kotly mam dobra - 2500 zl za Saunier Duval 29 kw a moj juz ma na
    > karku 8 latek i nie jest szczytem techniki - Torus na osprzecie Honeyvell.

    2500 za kondensat to dobra cena, a 8 lat dla kotla z poprzedniej epoki to
    tez juz wiek. Coz, w takiej sytuacji tylko kondensat. Ciekaw jestem ile by
    Ci zaoszczedzil. Gdybys kiedys napisal to bedzie cenne zrodlo informacji.
    Uzytkujac ten sam dom, te sama instalacje mozna porownac konkretne
    rozwiazania.

    Pozdro.. TK