  • Data: 2010-03-08 13:05:15
    Temat: Re: podgrzewanie podjazdu z kostki brukowej/granitowej
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kiedyś Adam Szemdzielorz. wspomniał że planuje zrobic podgrzewany podjazd.
    > Bardzo fajny pomysł moim zdaniem.
    > Chodzi o to aby zimą snieg/lód topił sie na podjeżdzie
    > Na wiosnę chciałbym coś  takiego zrobić.
    > Chcę to zrobić w ten sposób:
    > Do isteniejącej instalcji CO(kocioł na paliwo stałe) dodam dodatkowy
    {ciach}
    Zapomniales wymyslic co zrobisz z woda po sniegu/lodzie.
    Jak ci wsiaknie w ziemie to na 100% tam zamarznie i specznieje.
    Moze sie poprzestawiac slupki, murek czy co tam bedziesz mial. Do tego jesli
    przestaniesz grzac w srodku zimy a ziemia nie bedzie sucha to ci calosc
    zamarznie i sie pokrzywi. Czyli musisz sobie zorganizowac korytka do
    odprowadzenia wody _skutecznie i daleko_.

    Moim zdaniem podgrzewany podjazd jest bez sensu. Lepiej, taniej, wygodniej jest
    sobie zorganizowac wygodne odsnieżanie. Na wiosne taki snieg gdzie bylo
    odgarniane szybko znika.

    Istotne jest tylko aby drzwi do garazu jesli sa otwierane na zewnatrz byly
    odpowiednio skutecznie odgarniete bo drzwi sobie nie otworzysz.

    Na moje oko takie podgrzewanie jest bezsensu. Policz ile bedziesz musial wody
    stopic zeby calazime miec podjazd suchy. Moze wyjsc ci drugie tyle co grzanie domu.

    --
    Lukasz Sczygiel