  • Data: 2009-11-12 12:02:35
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hdgqsi$i1a$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Skoro nie potrafisz inaczej.

    Akurat tak do mnie kilka razy Adam zagaił.

    > W tamtej wypowiedzi nioczego nie uzasadniałeś. Napisałeś tylko i wyłącznie, ze
    > "pitolę".
    Ja często słyszałem że jak ktoś pitoli na instrumencie muzycznym to znaczy że
    fałszuje.
    I nie jest to obraźliwe bo "pitolisz" znaczy tyle samo co "ale fałszujesz"

    Na poważnie:
    "Pitolić na instrumencie znaczy grać na nim brzydko i nieumiejętnie. Tak grać
    można np. na skrzypcach (których dźwięk słowo to naśladuje swą barwą), raczej
    nie na perkusji, ponieważ z pitoleniem kojarzy się nie tylko wysoki dźwięk, ale
    i jednostajny ruch. W Etymologicznym słowniku języka polskiego A. Bańkowskiego
    czytamy: "pitulić, pitolić gw. 'jebać', por. gw. (maz.) pitula vulva; niejasne
    (...)".
    Pitolić znaczy też mówić, ale mówienie nazywamy pitoleniem tylko wtedy, gdy
    odnosimy się do niego z dezaprobatą. Jeśli np. nie dowierzamy rozmówcy, możemy
    powiedzieć mu: "Stary, nie pitol!". "

    Na wesoło:
    "Pitolenie - grupa społeczna, która ociąga się ze składaniem zeznań podatkowych
    do ostatniego dnia."

    > Uważam to za dyskusję na tym samym poziomie jak Twoja.
    > Widzisz jak to jest fajnie kogoś traktować w taki sposób ?
    > Ciebie to denerwuje, a ja niby mam grzecznie czytać i tylko Tobie przytakiwać
    > jak mi dowalasz ?

    Jeżeli ktoś mi powiedział że pisze farmazony to bez obrazy tak samo
    odpowiedziałem.

    > Chcesz mi przez to powiedzieć, ze jednak projektowali je murarze ? :D

    Nie ważne.

    > "Na oko to jeden gość ponoć w szpitalu zmarł"
    > Będąc instalatorem trzeba wiedzieć czy się da czy też nie, a żeby wiedzieć
    > trzeba policzyć, a żeby policzyć "trza umić" :)

    Spokojnie! Niech ci się nie wydaje że ta wiedza jest tylko w twoim posiadaniu :)
    Umiem policzyć.
    W pierwotnej wersji odpowiedzi miałem wpisany tekst "Jak policzę to będę
    wiedział" Ale skasowałem.
    Źle zrobiłem bo nie zaspokoiłem twojej kolejności rozumowania.
    Pewne rzeczy się po prostu wie bez liczenia.

    >w chałupie zbudowanej kilkadziesiąt lat tetmu to nawet nie można tego obliczyć,
    >bo brakuje wielu parametrów dodtyczących materiałów i strat cieplnych.

    W pewnym stopniu się da. W audycie energetycznym w takich sytuacjach przyjmuje
    się średnie temperatury oraz rachunki za noścniki energii.

    > Widzisz kolego, w porównaniu do Ciebie oraz wielu innych klientów, sprzedawcy
    > co roku jeżdżą na szkolenia i tam się po prostu rozmawia o takich problemach.

    Na szkoleniach na których w pierwszej kolejności kładzie się nacisk na wierność
    klienta, promocję nowości i takie tam.
    Wiem bo byłem.

    Bardzo rzadko, kiedy któryś ze sprzedawców nie jeździ na
    > szkolenia. Oczywiście mówię tu sprzedawcach-instalatorach takich jak ja.
    > Oczywiście bywają też i sklepy, w których materiały tylko się sprzedaje tak
    > jak bułki czy wędlinę. Niestety klinci kupujący w tych sklepach muszą liczyć
    > tylko i wyłącznie na siebie. W przypadku zakupu w sklepach instalatorskich,
    > klienci kupują materiały wraz z wiedzą i doświadczeniem tych sprzedawców.

    > A masz w ogóle ?
    > No popatrz, nie chwaliłeś się, to niby skąd mam się domyślić dlaczego ?

    W innych postach. Widać ich nie czytałeś.

    Marek