  • Data: 2009-11-12 18:27:43
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hdh7f7$72o$1@inews.gazeta.pl...

    > No to w końcu odpowiedz mi co było powodem, że skrytykowałeś moją
    > wypowiedż, choć się z nią zgadzasz, bo już nic z tego nie rozumiem ?
    > To tak jak w tym powiedzeniu "jestem za, a nawet i przeciw" :D

    Napisałem "włosa na dwoje" bo docelowo z przeznaczenia podłogówka nie jest
    do utrzymania temperatury podłogi ale ogrznia pomieszczenia w której się
    znajduje. Choćbyś przyjął milion teorii to i tak kończy się nagrzanym
    powietrzem w pomieszczeniu.

    Gdybym chciał być taki akuratny w wypowiedziach i wyliczeniach, także
    mógłbym odnieść się do szczegółów ale nikt tego nie przeczyta i nawet nie
    będzie miał ochoty to sprawdzać. Ktoś tu napisał że sprawdzać mu się nie
    chce czy jest dobrze ale napewno jest źle. To po co się wdawać w szczegóły?
    Tobie tez mógłbym zarzucić co nie co braku akuratności jezeli już tego
    wymagasz. Np. okno w przykładzie. Według ostatnich rozporzadzeń
    obowiązujących w UE nie wolno operować tylko współczynnikiem K szyby
    zespolonej ale okna jako całości. Więc odczytując napis na ramce K 1.0
    jestesmy w błędzie bo to jest przecież współczynik przenikania dla samej
    szyby. A gdzie rama, mostki montażu? Jak mamy dobrą ramę 5-6 komorową z tzw.
    ciepłą wkładką gdzie mustki wypełnione są pianką to rama może mieć nawet K
    0.7, ale zwykła 4-5 komorowa rama tylko z pustkami powietrznymi może równie
    dobrze mieć K 2,0. W całości okno z tą ramą i w zależności od jej rozmiaru i
    rodzaju ramy może mieć K.0.9 albo i 1,5. Przecież to są rozrzuty do 60%
    Następne. Nie jeden liczy sobie przegrodę przyjmując tylko przenikalność
    danego materiału. A gdzie opory wnikania? Małe ale są. Dla ściany średnio
    RSi + RSe może mieć wartość 0,17 albo 0,20.

    Marek