  • Data: 2009-11-13 00:21:29
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hdhk2r$1boe$1@news2.ipartners.pl...

    > szyby. A gdzie rama, mostki montażu? Jak mamy dobrą ramę 5-6 komorową z
    > tzw. ciepłą wkładką
    > gdzie mustki wypełnione są pianką to rama może mieć nawet K 0.7, ale
    > zwykła 4-5 komorowa rama tylko z pustkami powietrznymi może równie dobrze
    > mieć K 2,0. W całości okno z tą ramą i w zależności od jej rozmiaru i
    > rodzaju ramy może mieć K.0.9 albo i 1,5.

    Lat temu ze trzy, kiedy kupowalem okna to trafilem do firmy MS. Firma ta
    podobno w owym czasie byla liderem, moze pionierem stosowania cieplych
    wkladek, jak zapewnial klepiacy regulki sprzedawca, niesluchajacy co sie do
    niego mowi. Pan w krawacie i bialej koszuli zrobil mi wycene z wkladka i
    bez. Roznica nooo spora. Pytam, co to jest ta wkladka? A pan mi sru spod
    biurka wycinek ramy z wkladka. Co bylo w srodku? Wkladka usztywniajaca
    stalowa w ksztalcie ceownika wypelniona pianka poliuretanowa. Myslalem, ze
    parskne smiechem na ten krawaciarski marketing dla debili. Rama okienna
    szerokosci nie wiele mniej jak 10cm, a w srodku profil szerokosci jakies 2cm
    i wysokosci ok. 1cm i to ma byc warte pare malych tysiecy zlotych na
    calosci? To tak jak bym przy scianach zewnetrznych zrobil cokol z dywanu.
    Tyle samo da mi ta ciepla ramka. Nie wiem jak wygladaja dzisiejsze cieple
    ramki, ale jezeli to cos takiego to bo ja wiem?

    > Przecież to są rozrzuty do 60%

    Moze i 60%, ale udzial ramy w oknie zwykle jest niewielki. Tyle ze jak
    dolozymy przemarzanie sciany w miejscu montazu okna, to sprawy moga nabrac
    nowego wymiaru.

    Pozdro.. TK