  • Data: 2011-09-09 19:48:12
    Temat: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:j4bcdv$h9j$1@news.onet.pl...

    > to o czym Ty napisales to juz typowe domy energooszczedne i pasywne.
    > Jednak trudno mi przelknac, ze za dodatkowe 30k zejde do poziomu 15W/m2.
    > Aby otrzymac takie wspólczynniki, ocieplenie wychodzi potezne, specjalnie
    > zaprojektowane przeszklenia, do tego nie wstawisz "zwyczjnych" okien itd.

    No wiesz, te 15W mozna sobie liczyc na rozne sposoby. Mamy np. dom z duzym i
    nieogrzewanym strychem, z duza i niemal nieogrzewana piwnica, no i
    nieogrzewany garaz, najlepiej na trzy samochocy. Wyjdzie ze 350m^2, a
    ogrzewanych jest fizycznie ze 200m^2 i to po posadzkach. Dzielisz sobie
    zuzycie energii przez powierzchnie z tymi wszystkimi dodatkami tj.
    powierzchnie calkowita i wychodzi taki nieco dziwny wynik. Gdzies czytalem
    jak ktos cieszyl sie, ze instalujac solary zejdzie jeszcze nizej, bo latem
    nie bedzie dogrzewal wody. Niby mozna i tak, ale czy o to chodzi?

    Pozdro.. TK