  • Data: 2011-09-10 20:03:13
    Temat: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:55d6ef72-6710-4ad4-b587-

    > Masz racje ale wspolczynnik liczymy dla faktycznie OGRZEWANYCH
    > pomieszczen :) Ja jak sobie wlicze ogrzewanie piwnic to mi wychodzi z
    > 35-40W/m2 albo i mniej, bo piwnice zjadaja 1/10 tego co parter z
    > poddaszem :-) Niemniej jest to jak najbardziej uczciwe - bo
    > wspolczynnik wychodzi troche nizszy ale powierzchnia np 2 x wieksza.
    > Po przemnozeniu musi wyjsc zuzycie wieksze niz bez wliczania tych
    > pomieszczen :)

    Nie no OK, ja nie mialem na mysli Ciebie, ale tak czasem czytuje kreatywne
    liczenie. Ja przez ostatnie trzy miesiace zuzylem 2m^3 gazu.. W sumie od
    poznej wiosny do dzis (nie caly ten okres jest ujety fucktura) zuzylem
    dokladnie tyle. Nie mniej, nie przyszchodzi mi do glowy wliczac tego do
    bilansu, bo to lekko bez sensu. Mnie interesuje ile wydaje na ogrzewanie,
    bo to informacja o jakosci ocieplenia i takich tam sprawach. Nic do tego nie
    ma grzanie wody latem, bo nie ma nic wspolnego z ociepleniem a wylacznie z
    preferencjami mieszkancow. Wiec liczymy okres od odpalenia kotla do jego
    wylaczenia, dzielimy przez ilosc dni i mamy porownywalny wynik. Inaczej to
    naciaganie, bo niektorzy moga sie nie myc.

    Pozdro.. TK