  • Data: 2011-09-10 14:26:37
    Temat: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Wrz, 21:48, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No wiesz, te 15W mozna sobie liczyc na rozne sposoby. Mamy np. dom z duzym i
    > nieogrzewanym strychem, z duza i niemal nieogrzewana piwnica, no i
    > nieogrzewany garaz, najlepiej na trzy samochocy. Wyjdzie ze 350m^2, a
    > ogrzewanych jest fizycznie ze 200m^2 i to po posadzkach. Dzielisz sobie

    Masz racje ale wspolczynnik liczymy dla faktycznie OGRZEWANYCH
    pomieszczen :) Ja jak sobie wlicze ogrzewanie piwnic to mi wychodzi z
    35-40W/m2 albo i mniej, bo piwnice zjadaja 1/10 tego co parter z
    poddaszem :-) Niemniej jest to jak najbardziej uczciwe - bo
    wspolczynnik wychodzi troche nizszy ale powierzchnia np 2 x wieksza.
    Po przemnozeniu musi wyjsc zuzycie wieksze niz bez wliczania tych
    pomieszczen :)
    pozdr.

    --
    Adam