  • Data: 2013-09-11 11:03:01
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 września 2013 10:17:53 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Jesteś ślepy, nawet zaślepiony. Linka nie ma i nie będzie, dopóki nie
    > zrozumiesz, że pompy ciepła to rąbanie klientów w tyłek na samej tylko
    > nazwie. Sam fakt, że kupiłeś najtańszą pompę glikol-woda na rynku, o niczym
    > jeszcze nie świadczy. W każdym razie nie o tym, że nie może być taniej.
    > Jeśli to jest twój argument -- rynek -- to wiesz gdzie się możesz schować.

    No tak myslalem, tak myslalem. Wiem, ze wszystko mozna zrobic / miec taniej -
    robiac samemu. Mysle jednak ze w tym wypadku mijalo by sie to kompletnie
    z celem. Ja sobie moge zrobic sam schody w 4 dni, oszczedzajac ~7k pln
    na robociznie. Moge sobie zrobic taras w tydzien, oszczedzajac 5-6k pln
    na robociznie. Ale NIE widze sensu w tworzeniu pompy ciepla od podstaw, bo
    zajmie to pewnie 2-3 miesiace, a jak dlugo i z jakimi parametrami bedzie
    dzialac - wielka niewiadoma. Mozesz sobie drutowac instalacje elektryczna,
    instalacje nawadniania i inne pierdoly - ale jak Ci padnie ta pompa w
    srodku sezonu grzewczego i bedziesz 2 miesiace czekal na czesci, to wyjdzie
    ze grzanie w tym czasie pradem zniweluje calkowicie zysk (nie mowiac juz o
    stracie czasu podczas paru tygodni grzebania przy jej wykonaniu).

    Tak wiec - link do tanszej pompy gruntowej z gwarancja za <15k pln albo
    wiecej nie bredz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.