    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Date: Sat, 19 Dec 2009 09:16:20 -0800 (PST)
    <9...@k...swps.edu.pl> <hfohhq$6ud$1@opal.futuro.pl>
    <4b1fce09$1@news.home.net.pl>
    <9...@d...googlegroups.com>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <2...@n...googlegroups.com>
    <4b2272ff$1@news.home.net.pl> <hftt1g$qr1$1@news.interia.pl>
    <c...@y...googlegroups.com>
    <hgdrmm$84i$1@news.interia.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <hggg1o$1tf$1@news.interia.pl>
    <7...@g...googlegroups.com>
    <hgi6s3$i3m$1@news.interia.pl>
    <2...@y...googlegroups.com>
    <hgipbo$12b$1@news.interia.pl>

    On 19 Gru, 16:18, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ciekaw jestem jakich spadkow spodziewasz sie w porach bez ogrzewania i czy
    > moze to byc komfortowe.
    > Pisalem wyzej, ze grzanie druga taryfa nie jest proste i trzeba wziac to pod
    > uwage. Watpliwe wydaje mi sie na dzis, ze z sama podlogowka uruchamiana w
    > godzinach drugiej taryfy da sie komfortowo mieszkac. Niezaleznie od tego co
    > to za podlogowka.

    Toż podałem Ci realny przykład kolegi u którego wystarcza. Twoje
    "wydaje mi się" traci więc dla mnie znaczenie...
    ;-)

    > To moze uscislijmy. Caly sens moich wypowiedzi dotyczy tezy pisanej przez
    > kolege Zbooya jakoby instalacja mechaniczna to dzis tak samo podstawowa
    > instalacja jak prad, co i woda.

    No to czegoś nie doczytałem...
    ;-)

    > Ty dolozyles
    > bole glowy i na tym sie skupmy.

    ????

    >Jezeli dojdziemy do wniosku, ze wentylacja
    > grawitacyjna to nie jakies jakosciowo sredniowiecze i daje sie przy tym
    > normalnie zyc, to dalej mozemy dyskutowac o innych cechach.

    A ja w którym miejscu twierdziłem inaczej?

    > Teraz co do ograniczenia strat.
    > Ktos tam sobie liczyl ile wymian na godzine jest przy wentylacji
    > grawitacyjnej, podobno mniej jak przy mechaniczne.

    A niby dlaczego miała by być różnica? Przy grawitacyjnej jest więcej
    tlenu w powietrzu? Łatwiej się oddycha "grawitacyjnym powietrzem"?
    Grawitacyjna sprawniej smród usuwa?
    ;-)

    >Gdyby grawitacyjna miala
    > tyle wimian jak mechaniczna to straty byly by znacznie wieksze.

    A gdyby wyłączyć mechaniczną to nie było by w ogóle strat (i wymiany
    powietrza).
    I co z tego?
    ;-)

    > Sprawna wentylacja grawitacyjna zapewnia to co trzeba w sposob
    > podstawowy i wystarczajacy.

    No właśnie... sprawna!
    Czyli podsumowując:

    1) niesprawna grawitacyjna to bóle głowy, smrodek ale teoretycznie
    mniejsze koszty (o tym zaraz powiem) względem mechanicznej z
    rekuperacją

    2) Sprawna wentylacja grawitacyjna to dużo większe koszty niż przy
    wentylacji mechanicznej z rekuperacją.

    A co do kosztów z pkt 1 to i tak może się okazać że mechaniczna z
    rekuperacją wychodzi taniej.... kwestia kosztów ogrzewania i różnicy w
    przepływach.

    > Dla tego nie zgodze sie, ze wentylacja
    > mechaniczna to jedyna opcja ktora gwarantuje nam normalne zycie.

    To jest dla mnie nowy motyw...
    ;-)

    > W druga taryfe, czy rekuperator (went. mech.)?

    W wentylację mechaniczną z rekuperacją.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.